عقیق | پایگاه اطلاع رسانی هیئت ها و محافل مذهبی

کد خبر : ۷۷۱۵۹
تاریخ انتشار : ۲۴ مرداد ۱۳۹۵ - ۱۲:۰۳
حجت‌الاسلام والمسلمین سعید فخر‌زاده مطالعه کتاب «حماسه تپه برهانی» را به کتاب‌دوستان در پیشنهاد کرد.
عقیق:حجت‌الاسلام والمسلمین سعید فخر‌زاده به ایبنا گفت: برخی آثار به دلیل حمایت‌های سازمانی یا رسانه‌ای توانسته‌اند جایگاه خوبی در بازار کتاب بیابند. برخی آثار نیز کتاب‌های خوبی هستند اما به دلیل این که شامل مرور زمان شده‌اند، کمتر برای مخاطبان شناخته شده‌اند.
 
وی ادامه داد: کتاب «حماسه تپه‌ برهانی» که خاطرات سید حمید رضا طالقانی را دربردارد به دوست‌داران کتاب پیشنهاد می‌کنم. این کتاب داستانی بسیار قشنگ و احساسی‌ را در بردارد و لحظات زیبایی را تصویر می‌کند. روایت آن‌چه در این کتاب می‌خوانیم، شاید در قالب کوچکتری حادثه کربلا را به تصویر کشیده است.
 
مدیر دفتر تاریخ شفاهی دفتر ادبیات انقلاب اسلامی درباره محتوای این کتاب گفت: رزمندگان در منطقه‌ای گیر می‌کنند و سید حمید رضا طالقانی لحظه به لحظه شهادت آن‌ها را روایت می‌کند. صحنه‌هایی که در «حماسه تژه برهانی» تصویر شده‌اند، افتخار‌آمیزند و انسان احساس بزرگی می‌کند که در کشورش با چنین مردانی هم‌وطن بوده است. در ادامه کتاب، شیوه نجات رزمندگان هم روایت شده است.
 
وی ادامه داد: من «حماسه تپه برهانی» را خیلی دوست داشتم و بسیار علاقه‌مند و امید‌وار بودم که آن به فیلم سینمایی یا رمان تبدیل شود.
 
تازه‌ترین چاپ کتاب «حماسه تپه برهانی» را انتشارات عماد فردا با شمارگان دو هزار نسخه، قطع رقعی، 248 صفحه و به بهای 170‌ هزار ریال روانه بازار نشر کرده است.
 
حجت‌الاسلام والمسلمین سعید فخر‌زاده، مدیر دفتر تاریخ شفاهی دفتر ادبیات انقلاب اسلامی است که در رشته کارشناسی علوم اقتصادی و حوزوی تحصیل کرده است. خاطرات هادي غفاري،‌ خاطرات مرتضي الويري، خاطرات رجبعلي طاهري، خاطرات اکبر براتي، سفر به عتبات (کربلا،‌ نجف و...) از جمله آثار وی است.

منبع:فرهنگ

ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* نظر:
پربازدیدترین اخبار
پنجره
تازه ها
پرطرفدارترین عناوین