عقیق | پایگاه اطلاع رسانی هیئت ها و محافل مذهبی

کد خبر : ۷۶۹۸
تاریخ انتشار : ۲۵ ارديبهشت ۱۳۹۲ - ۰۸:۳۰
رئیس دانشگاه علوم و معارف قرآن کریم گفت:50 کتاب آسمانی در جهان وجود دارد و یونسکو قرآن را نخستین و برترین کتاب آسمانی در لیست خود قرار داده است و این امر نشان می‌دهد هیچ شکی در الهی بودن این کتاب وجود ندارد.

عقیق:حجت السلام والمسلمین احمد عابدی در همایش بصیرت قرآنی ویژه دانشجویان دانشکده سما که در دارالقرآن علامه طباطبایی در قم برگزار شد، با بیان اینکه معارف قرآن در هیچ کتاب وجود ندارد افزود: قرائت آیات این کتاب در تقویت هوش و استعداد آدمی تاثیرگذار است و تجربه‌های فراوانی در این زمینه وجود دارد.

رئیس دانشگاه علوم و معارف قرآن کریم با اشاره به «غذای روح» ادامه داد: غذای جسم از نوع مادیات می باشد و شنیدها و گفتارها هم غذای روح هستند؛ بطوری که هر چقدر انسان قرآن گوش دهد به خرد و هوش او افزود ه می شود .

حجت الاسلام  والمسلمین عابدی ادامه داد: افرادی که دارای بیماری دل باشند نمی توانند از قرآن بهره ببرند همچنان که انسان مریض نمی تواند استفاده کند .

وی  در بخش دیگری از سخنان خود به سیره زندگی علامه طباطبایی اشاره و ابراز کرد:مرحوم علامه  طباطبائی زمانی که شروع به نگارش تفسیر المیزان نمودند حتی بعد از انتشار آن مستاجر بودند ولی در اواخر عمرشان این خانه را خریدند و امروز این بنا جایگاه با اهمیتی است .

رئیس دانشگاه علوم و معارف قرآن کریم با بیان اینکه علامه طباطبایی حتی در دوران پیری هم احترام فراوانی برای دیگران حتی کودکان قائل بودند گفت: این مفسر بزرگ قرآن در مقابل افراد کم سن و سال هم از جای بر می‌خاست و آنها را تکریم می‌کرد.

وی در پایان با اشاره به فرارسیدن ماه مبارک رجب خاطرنشان کرد: سه گونه سال مختلف وجود دارد؛ سال شمسی، قمری و سال سیر و سلوک. چنانچه کسی بخواهد سال سیر و سلوکی برای خود داشته باشد باید از ماه رمضان شروع کند و رجب و شعبان هم فضیلت فراوانی دارند به طوری که اگر کسی عبادت خالصانه در این ماه‌ها داشته باشد سیر و سلوکش در رمضان به اوج خواهد رسید .
منبع:خبرگزاری حوزه
211005

ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* نظر:
پربازدیدترین اخبار
مطالب مرتبط
پنجره
تازه ها
پرطرفدارترین عناوین