عقیق | پایگاه اطلاع رسانی هیئت ها و محافل مذهبی

کد خبر : ۷۶۸۳۴
تاریخ انتشار : ۱۱ مرداد ۱۳۹۵ - ۲۱:۴۷
رئيس سازمان حج و زيارت از الزامي بودن بيمه براي زائران اربعين حسيني خبر داد و گفت: تمامي زائران كشورمان كه در سامانه سماح ثبت نام كرده و امسال براي ايام اربعين به كشور عراق عزيمت مي‌كنند با حداقل هزينه تحت پوشش بيمه كامل قرار مي‌گيرند.
عقیق:مهندس سعيد اوحدي درباره بيمه زائران مراسم اربعين حسيني ۹۵ اظهار كرد: امسال بيمه زائران اربعين حسيني يكي از ضروريات محسوب مي‌شود و با حداقل هزينه دريافتي از زائران، پوشش كامل بيمه‌اي انجام خواهد شد.

وي ادامه داد: قرارداد ما و شركت بيمه‌اي براي اين منظور بسيار منطقي تنظيم شده و مبلغ دريافتي از زائران حسيني(ع) بسيار مناسب خواهد بود چرا كه بيمه پوششي براي اين سفر لازم و اجباري خواهد بود؛ به‌زودي هزينه و نرخ بيمه نيز نهايي مي‌شود و اعلام خواهد شد.

رئيس سازمان حج و زيارت درباره نام‌نويسي براي مراسم اربعين حسيني(ع) تصريح كرد: امسال تمامي زائران بايد در سامانه سماح ثبت‌نام كنند و البته قابليتهاي زيادي براي ثبت‌نام كنندگان در نظر گرفته شده است.

مهندس اوحدي خاطرنشان كرد: زائران اربعين حسيني امسال در زمان نام‌نويسي در سامانه سماح زمان اعزام و بازگشت خويش را اعلام خواهند كرد و حتي مرز خروج و ورود آنها نيز مشخص خواهد شد تا خللي در تردد زائران اربعين حسيني اتفاق نيفتد و شاهد بار ترافيك در يك مسير و مرز مشخص نباشيم.

وي اظهار كرد: سامانه سماح امسال به صورت هوشمند طراحي شده و در روزهايي كه مرزها از حيث بارترافيكي شلوغ است آن را به اطلاع متقاضي زيارت مي‌رساند و روز ديگري را براي او تعريف خواهد كرد.

رئيس سازمان حج و زيارت با اشاره به پيش‌بيني افزايش تعداد زائران اربعين حسيني براي امسال گفت: تصور مي‌كنيم امسال بالغ بر دو ميليون نفر از متقاضيان زيارت از كشورمان براي مراسم اربعين حسيني به عتبات عاليات سفر كنند كه تمامي تمهيدات و برنامه‌ريزي هاي لازم در حال انجام است.

مهندس اوحدي درباره تداركات پزشكي و درماني براي زائران كشورمان در داخل و خارج كشور گفت: چادرهاي اورژانس و هلال احمر در ايام راهپيمايي زائران براي اربعين حسيني در داخل كشور و در طول مسير استقرار پيدا خواهند كرد و به زائران خدمات درماني ارائه مي‌دهند.

منبع:حج

ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* نظر:
پربازدیدترین اخبار
پنجره
تازه ها
پرطرفدارترین عناوین