عقیق | پایگاه اطلاع رسانی هیئت ها و محافل مذهبی

کد خبر : ۷۶۸۲۰
تاریخ انتشار : ۱۲ مرداد ۱۳۹۵ - ۱۹:۲۷
در حرم حسيني مطرح شد؛
سخنران بِعثه مقام معظم رهبري گفت: قلب سليم راه نجات در قيامت است و اين واژه يعني انسان آنچنان نفس خود را تربيت كند كه در برابر جلوه هاي شهوت و جلوه هاي گناه تسليم نشود و گناه نتواند او را شكست دهد و به تسليم وادارد.
عقیق:مراسم سخنراني بِعثه مقام معظم رهبري در حرم سيدالشهدا (عليه السلام) با حضور شماري از زائران ايراني برگزار شد.

در اين مراسم آيت الله سيد رحيم توكل، سخنران بِعثه مقام معظم رهبري گفت: طبق سخن قرآن كريم، راه نجات در صحنه سخت قيامت داشتن قلب سليم است،

عضو مجلس خبرگان رهبري اظهار كرد: در روايات آمده كه عزت انسان به زعم آنها در دنيا به داشتن مال و ثروت است اما در قيامت اين عزت فقط با داشتن اعمال نيك به دست مي آيد.

وي با طرح اين پرسش كه قلب سليم چيست؟ افزود: دانستن معناي آن كمك مي كند تا خود را براي صحنه قيامت آماده كنيم، حال كه تنها راه نجات در قيامت داشتن قلب سليم است چگونه مي توان اين قلب سليم را در خود تقويت كرد؟

آيت الله توكل اظهار كرد: قلب سليم راه نجات در قيامت است و اين واژه يعني انسان آنچنان نفس خود را تربيت كند كه در برابر جلوه هاي شهوت و جلوه هاي گناه تسليم نشود و گناه نتواند او را شكست دهد و به تسليم وادارد.

عضو مجلس خبرگان رهبري با بيان اينكه لازمه داشتن قلب سليم، داشتن تقوا است، عنوان كرد: تقوا در يك معناي ساده يعني عمل به واجبات و ترك محرمات؛ اگر اين دو مؤلفه را رعايت كرديم، دل نورانيت به دست مي آورد و نورانيت باطن موجب خواهد شد جذبه هاي گناه ما را در خود غرق نكند.

بنابراين گزارش در پايان اين مراسم، حاج علي اكبر رياحي اصل، مداح بِعثه مقام معظم رهبري به نوحه خواني پرداخت و زائران ايراني با چشماني اشك بار به سينه زني پرداختند.

منبع:حج

ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* نظر:
پربازدیدترین اخبار
مطالب مرتبط
پنجره
تازه ها
پرطرفدارترین عناوین