عقیق | پایگاه اطلاع رسانی هیئت ها و محافل مذهبی

کد خبر : ۷۶۱۲
تاریخ انتشار : ۲۱ ارديبهشت ۱۳۹۲ - ۱۱:۰۹
شيخ "محمدحسين مظفر" از علماي قرن گذشته در کتاب خود درباره "ميثم تمار" اشاره اي نيز به اين اتاق و اين دو قبه کرده اما جزئيات کاملي در مورد آن بيان نکرده است.
عقیق: «ميثم بن يحيي التمار» معروف به «ميثم تمار» از ياران با وفاي حضرت أمير المؤمنين علي(ع)بود. مرقد وي در شهر کوفه در نزديکي نجف اشرف قرار دارد.

اخيرا عمليات توسعه و بازسازي مرقد«ميثم تمار» آغاز شده اما گفته مي شود در کارگران که در حال حفاري اطراف مرقد بودند،‌ يک اتاق و دو قبه کشف کردند.

در همين راستا حجة الإسلام شيخ«خليفه الجوهر» مدير مرقد «ميثم تمار» در اين باره گفت: اين اتاق زير زميني و اين دو قبه تاريخي که آثاري باستاني و ارزشمند هستند، در سال هاي بسيار دور در طول تاريخ به زير مرقد رفته اند به گونه اي که ديگر قابل ديدن نبوده اند.

وي افزود: پس از کشف اين اتاق و اين دو قبه، تلاش کرديم با مطالعه برخي کتب و اسناد موجود درباره قبر«ميثم تمار»، مطالبي در مورد آنها پيدا کنيم اما هيچ اطلاعاتي يافت نشد.

شيخ «خليفه الجوهر» همچنين گفت: بررسي هاي اوليه انجام شده توسط کارشناسان آثار عراقي نشان مي دهد که عمر اين اتاق و دو قبه که از گل ساخته شده اند، بيش از 400 سال است اما نکته جالب اينجاست.

مدير مرقد «ميثم تمار» در ادامه گفت: شيخ «محمدحسين مظفر» از علماي قرن گذشته در کتاب خود درباره «ميثم تمار» اشاره اي نيز به اين اتاق و اين دو قبه کرده اما جزئيات کاملي در مورد آن بيان نکرده است.
 










منبع:شیعه آنلاین
211008

ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* نظر:
غیر قابل انتشار: ۰
در انتظار بررسی: ۰
انتشار یافته: ۱
بنده خدا
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۰۰:۴۵ - ۱۴۰۱/۰۲/۲۹
0
0
عاشقتم عاشقتم عاشقتم به مولا
یا میثم تمار خوشا به روزگارن شما ای عاشقان حق
پربازدیدترین اخبار
پنجره
تازه ها
پرطرفدارترین عناوین