عقیق | پایگاه اطلاع رسانی هیئت ها و محافل مذهبی

کد خبر : ۷۶۰۷۴
تاریخ انتشار : ۱۹ تير ۱۳۹۵ - ۲۲:۵۹
حجت الاسلام عسگري مسئول فرهنگي بعثه مقام معظم رهبري با اشاره به اينكه روحانيون و مداحان كاروان‌ها سكان داران امورات فرهنگي كاروان‌ها هستند گفت : كار ما و شما بسيار با اهميت است چون در تاثيرپذيري زائر از فضاي معنوي اماكن و اعتاب مقدسه نقش دارد.
عقیق:جلسه روحانيون و مداحان كاروان‌ها در بعثه مقام معظم رهبري در كربلا برگزار شد.

حجت‌الاسلام شيرازي ارفع در آغازاين جلسه به بيان يك حديث اخلاقي از حضرت علي(عليه السلام) پرداخت وگفت : اميرالمومنين فرموده‌اند: ليس العيد لمن لبس الجديد بل العيد، امن من عذاب البعيد. عيد براي كسي نيست كه لباس نو و جديد پوشيده باشد بلكه عيد براي كسي است كه از عذاب خدا ايمن باشد.

وي افزود: يكي از نشانه‌هاي قبولي اعمال و زيارات ما در اين است كه مرتكب گناهان سابق نشويم. مهم است كه فضيلت‌هاي كسب شده در ماه مبارك رمضان را حفظ كنيم.

در ادامه اين جلسه حجت الاسلام عسگري مسئول فرهنگي بعثه مقام معظم رهبري با اشاره به اينكه روحانيون و مداحان كاروان‌ها سكان داران امورات فرهنگي كاروان‌ها هستند گفت : كار ما و شما بسيار با اهميت است چون در تاثيرپذيري زائر از فضاي معنوي اماكن و اعتاب مقدسه نقش دارد.

وي افزود: اكنون و بعد از اجراي طرح پالايش مداحان، بازخوردهاي بسيار خوب و مثبتي گرفته‌ايم. مردم رضايت بيشتري اعلام كرده‌اند. قبلا كساني بعنوان مداح كاروان اعزام مي‌شدند كه حتي زيارت‌نامه را هم درست نمي‌خواندند اما الان اين موارد وجود ندارد. با تلاش و هدايت‌گري شما در كاروان‌ها، مي‌توانيم در روند تحول معنوي زائران در اين سرزمين موثر باشيم.

مسئول فرهنگي بعثه مقام معظم رهبري تاكيد كرد: بايد زائران را براي حسن خلق در رفتارهايشان با شهروندان ديگر كشورها آماده و توجيه كنيم. روابط مردم مسلمان از ملل مختلف روابطي تاثيرگذار در حركت امت اسلامي به سوي وحدت است.

حجت الاسلام عسگري در ادامه توضيحاتي در خصوص اماكن معتبركربلا ارائه كرد وگفت: از رفتن و بردن زائر به اماكن غير مستند پرهيز كنيد. اين مكان ها به عتبه حسيني وابسته نيست و بصورت خصوصي و شخصي اداره مي‌شود. اگر زائرتان اصرار بر رفتن داشت او را ببريد اما توضيح دهيد كه اينها اعتبار و سنديتي ندارد. همه اين مقامات و اين مكان‌ها براي صده اخير است حتي بسياري از اين مقامات در سال‌هاي اخير جابه‌جا شده است. چيزهايي كه قطعا معتبر و مستند است، قبور مطهر امام حسين(عليه السلام)، حضرت اباالفضل(عليه السلام)، شهداي كربلا و تل زينبيه است. رفتن به اماكن غير مستند حاشيه‌ساز مي‌شود و تاثيري هم در معنويت زائران ندارد.

وي در پايان در پاسخ به سوال يكي از روحانيون مبني بر زيارت مقبره حر گفت: زيارت حر دو مشكل نقليه و امنيتي داشت اما الان مشكلي نيست و زيارت حر براي زائران ايراني مجاز و آزاد است.

منبع:حج

ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* نظر:
پربازدیدترین اخبار
پنجره
تازه ها
پرطرفدارترین عناوین