عقیق | پایگاه اطلاع رسانی هیئت ها و محافل مذهبی

کد خبر : ۷۵۴۸۰
تاریخ انتشار : ۳۱ خرداد ۱۳۹۵ - ۱۶:۴۹
طرح ملی ارتقای کیفیت چادرهای نماز مساجد و اماکن متبرکه شب گذشته در رواق شرقی مصلای امام خمینی (ره) رونمایی شد.
عقیق:کارگروه ساماندهی مد و لباس اعلام کرد: مراسم رونمایی از طرح ملی ارتقای کیفیت چادرهای نماز مساجد و اماکن متبرکه با حضور معاون توسعه مدیریت و منابع انسانی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی، رئیس ستاد اجرایی بیست‌وچهارمین نمایشگاه بین المللی قرآن کریم، دبیر کارگروه ساماندهی مد و لباس کشور و رئیس بخش عفاف و حجاب نمایشگاه برگزار شد.

حمید قبادی - دبیر کارگروه ساماندهی مد و لباس کشور - در این مراسم بیان کرد: مقدمات این طرح از سال گذشته انجام و خوشبختانه در قانون بودجه سال ۹۵ وارد شد و برای اولین‌بار در برنامه کوتاه‌مدت به موضوع عفاف و حجاب پرداخته شد.

رئیس بخش عفاف و حجاب نمایشگاه قرآن کریم ادامه داد: این طرح براساس آموزه‌های دینی انجام شده و باید آداب آن در تمام لحظات زندگی حضور داشته باشد که یکی از این لحظات هنگام نماز است. در بسیاری از اماکن مذهبی همچون امامزاده‌ها و مساجد، چادرها مستهلک و خراب بودند، با توجه به اهمیت موضوع، این طرح با حمایت کارگروه ساماندهی مد و لباس کشور و به همت بخش خصوصی اجرایی شد. روش آن به این ترتیب است که مساجد و اماکن متبرکه و مردم می‌توانند چادرهای مستهلک خود را به مؤسسه مجری تحویل دهند و با پرداخت مبلغ ۱۲ هزار و ۵۰۰ تومان که قیمت تولید آن است، چادری نو و با کیفیت مناسبت دریافت کنند.

قبادی افزود: این چادر کاملا ایرانی طراحی شده است. امیدواریم شاهد ترویج لباس پاکیزه در جامعه باشیم. خوشبختانه وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی موضوع عفاف و حجاب را به‌شدت پیگیری می‌کند و نمایشگاه قرآن خاستگاه فعالیت‌های عفاف و حجاب بوده است. امید داریم که جوانان جامعه ما از این طرح اسقبال کنند.

 در ادامه، علی‌اصغر کاراندیش - معاون توسعه مدیریت و منابع انسانی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی - گفت: عفاف و حجاب یکی از مسائل مهم و دینی ماست و خوشخبتانه نمایشگاه‌های متعدد عفاف و حجاب به همت کارگروه ساماندهی مد و لباس کشور برگزار شده و این امر یکی از اهداف این کارگروه برای ترویج فرهنگ غنی عفاف و حجاب است، جای بسی خوشحالی است که مردم از این نمایشگاه‌ها استقبال خوبی می‌کنند. 

در پایان این مراسم، از این طرح ملی رونمایی شد. علاقه‌مندان برای استفاده از این طرح می‌توانند تا پایان بیست‌وچهارمین نمایشگاه بین‌المللی قرآن کریم به بخش عفاف و حجاب این نمایشگاه مراجعه کنند و با تحویل دادن چادر نمازهای فرسوده و پرداخت ۱۲ هزار و ۵۰۰ تومان چادر نمازی نو با طرح‌های متنوع و دوخت کاملا ایرانی تهیه کنند.

منبع:ایسنا


ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* نظر:
پربازدیدترین اخبار
پنجره
تازه ها
پرطرفدارترین عناوین