عقیق | پایگاه اطلاع رسانی هیئت ها و محافل مذهبی

کد خبر : ۷۵۲۶۴
تاریخ انتشار : ۲۶ خرداد ۱۳۹۵ - ۰۸:۳۸
فَاسْتَبِقُواْ الْخَیْرَاتِ...
اخیراً در فضای مجازی پویش بزرگ «افطاری ساده» با استقبال ویژه‌ای همراه شده و هدف آن ترویج سفره‌های افطار رایگان در کوچه‌ها، خیابان‌ها و حسینیه‌هاست.

عقیق:یکی از اتفاقات بسیار زیبایی که این روزها با شروع ماه مبارک رمضان در اقصی نقاط کشورمان شاهد آن هستیم وجود سفره‌های پر شور و صمیمانه افطاری ساده است.

از حضرت رسول(ص) درباره ثواب افطاری دادن در ماه مبارک رمضان در روایات آمده است که ایشان می‌فرمایند: هر کس یک مؤمن روزه‌‏دار را در این ماه افطارى دهد، پاداشى برابر با آزاد کردن یک بنده نزد خدا داشته و مایه آمرزش گناهان گذشته وى نیز خواهد بود، پس گفتند: یا رسول الله، همگى ما قادر بر افطارى دادن به روزه دارى نیستیم، پس فرمود: خداى تبارک و تعالى چندان کریم است که به کسى از شما که نتواند جز با جرعه شیر آمیخته با آبى، یا شربت آب گوارایى، یا چند دانه خرما روزه‌دارى را افطارى دهد و بر انفاق چیزى بیش از این قادر نباشد، همین ثواب را عطا مى‏‌کند.

 

در همین راستا کمپین افطاری ساده راه‌اندازی شد تا عموم شهروندان را در راستای این کار خیر و خداپسندانه ترغیب و تشویق کند.

از افطاری‌های ساده، توزیع افطاری در سطح معابر عمومی، در محله یا شهرتان عکس بگیرید و با هشتگ #افطاری_ساده در صفحه خود منتشر کنید تا با انتشار آن به ترویج این سنت ارزشمند کمک شود.

 

 

علاقه‌مندان می‌توانند برای پیوستن به کمپین «افطاری ساده» در اینستاگرام اینجا را کلیک کنند.


منبع:فارس


ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* نظر:
پربازدیدترین اخبار
پنجره
تازه ها
پرطرفدارترین عناوین