عقیق | پایگاه اطلاع رسانی هیئت ها و محافل مذهبی

کد خبر : ۷۴۸۹۹
تاریخ انتشار : ۱۷ خرداد ۱۳۹۵ - ۱۵:۰۵
کمی بالاتر از فلکه دوم صادقیه در غرب تهران، بین گلستان هفتم و هشتم، یک گلستان دیگر وجود دارد که در منطقه عطرافشانی می‌کند. این گلستان که به نام نامی امام سجاد(ع) مزین شده‌، مسجدی است پویا و جامع.

عقیق:به نقل از ستاد خبری دهه و تکریم غبارروبی مساجد، کمی بالاتر از فلکه دوم صادقیه در غرب تهران، بین گلستان هفتم و هشتم، یک گلستان دیگر وجود دارد که در منطقه عطرافشانی می‌کند. این گلستان که به نام نامی امام سجاد(ع) مزین شده‌، مسجدی است پویا و جامع.

مسجد جامع امام سجاد(ع) طیف مختلفی از سلایق و علایق را در خود جای داده است،‌ از بچه هیأتی‌ها که در هیأت انصارالحسین گرد هم می‌آیند تا جوانان غیرتمند بسیجی. در این میان،‌ عموم مخاطبان نیز از جلسات تفسیر بهره‌مند می‌شوند که در سه دسته تفسیر قرآن کریم، تفسیر نهج‌البلاغه و تفسیر صحیفه سجادیه جای می‌گیرد.

برپایی جلسات شرح و تفسیر صحیفه سجادیه در مسجدی که به نام «زینت عبادت‌کنندگان» مزین شده، نشانه ذوق و قریحه متولیان این مسجد است.‌ حجت‌الاسلام محمدرضا اعوانی که از شاگردان مرحوم آیت‌الله خوشوقت است، در کمتر از ۳۰ دقیقه مخاطبان را با اثرات معنوی دعا ـ به ویژه ادعیه امام زین‌العابدین(ع) ـ آشنا می‌کند.

کرسی تلاوت قرآن کریم نیز از دیگر برنامه‌هایی است که به صورت دوره‌ای در مسجد جامع امام سجاد(ع) برگزار می‌شود. این مسجد به مقوله «اخلاق»‌ نیز دقت ویژه‌ای دارد و روزهای چهارشنبه پاتوق علاقه‌مندان به جلسات اخلاق می‌شود.

خانه خدا تعطیل‌بردار نیست و محلی دائمی است برای عبادت بندگان. بنابراین تعجبی ندارد که جمعه‌ها نیز در مسجد زیارت آل‌یاسین قرائت شود و منتظران مهدی موعود(عج) عهد و پیمان خود با آن حضرت را محکم‌تر کنند.

این مسجد زیبا و پویا، شب گذشته خود را برای ورود به ماه مبارک رمضان مهیا کرد و مؤمنان نمازگزار دوشادوش حجت‌الاسلام والمسلمین مجتبی همدانی امام جماعت مسجد، غبار از کالبد آن زدودند که تصاویر آن را در ادامه می‌بینید:

بر اساس این گزارش، دهه آخر ماه شعبان المعظم (۲۰ تا ٢٩ شعبان) به نام دهه تکریم و غبارروبی مساجد نامگذاری شده و فلسفه آن آماده‌کردن خانه‌های خدا برای حضور عبادت‌کنندگان و ورود به ماه مبارک رمضان است. این دهه امسال مصادف با هشتم تا هفدهم خرداد ماه است.


منبع:فارس


ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* نظر:
پربازدیدترین اخبار
پنجره
تازه ها
پرطرفدارترین عناوین