عقیق | پایگاه اطلاع رسانی هیئت ها و محافل مذهبی

کد خبر : ۷۴۸۶۴
تاریخ انتشار : ۱۶ خرداد ۱۳۹۵ - ۱۳:۱۳
محمدعلی کلی ورزشکار افسانه‌ای قرن بیستم، در سال ۱۹۹۰میلادی به عراق سفر کرد و حرم امیرالمؤمنین علی(ع) و امام حسین(ع) را در نجف اشرف و کربلای معلی زیارت کرد.

عقیق:به نقل از ابنا، «محمدعلی کلی» ورزشکار افسانه ای قرن بیستم، پانزدهم خرداد 1395 در سن 74 سالگی بر اثر اختلالات تنفسی درگذشت.

وی که در سال 1965م. به دین اسلام مشرف شد، تأثیرات شگرفی در گرایش جوانان غربی به اسلام و نیز مبارزات سیاهپوستان علیه نژادپرستی گذاشت.

محمدعلی در سال 1990م. به عراق سفر کرد و حرم امیرالمؤمنین علی(ع) و امام حسین(ع) را در نجف اشرف و کربلای معلی زیارت نمود. وی در سال 1372ش. نیز به ایران سفر کرد و به زیارت حرم امام رضا(ع) در مشهد مقدس نیز شتافت.

دو تصویر زیر زیارت او در بارگاه مقدس سیدالشهداء(ع) را نشان می دهد.

محمدعلی (که پیش از اسلام آوردن، "کاسیوس کلی" نام داشت) دارنده عنوان قهرمانی سنگین وزن جهان و از مشهورترین شخصیت‌های ورزشی جهان به شمار می‌رفت.

فعالیت‌های او در جریان جنبش مدنی سیاه‌پوستان آمریکا، و حضورش در کنار رهبران این جنبش، همچون «مارتین لوتر کینگ» و «مالکوم ایکس» نامش را بسیار فراتر از رینگ بوکس برده بود.

محمدعلی که از او به عنوان "افسانه تکرار نشدنی در دنیای بوکس" یاد می‌شود، خارج از میدان ورزش هم فعالی پرشور در زمینه برابری نژادی و آزادی مذهب بود.

آخرین بیانیه او همین ماه دسامبر گذشته منتشر شد که طی آن از دونالد ترامپ، نامزد احتمالی جمهوری‌خواهان به علت اظهاراتش در مورد "ممنوع الورود کردن مسلمانان به آمریکا" انتقاد کرده بود.

محمدعلی از دوازده سالگی مشت‌زنی را شروع کرد و تنها 6 سال بعد قهرمان المپیک 1960 و 10 سال بعد (1964) قهرمان بوکس جهان شد.

 



ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* نظر:
پربازدیدترین اخبار
پنجره
تازه ها
پرطرفدارترین عناوین