عقیق | پایگاه اطلاع رسانی هیئت ها و محافل مذهبی

کد خبر : ۷۴۷۵۰
تاریخ انتشار : ۱۱ خرداد ۱۳۹۵ - ۰۸:۳۱
اختتامیه نخستین جشنواره فیلم مدافعان حرم
داریوش ارجمند گفت: فرهنگ ما یک فرهنگ متعالی است و شهدای مدافع حرم بازمانده همان فرهنگ اهل بیت و کربلا هستند.
عقیق:داریوش ارجمند در مراسم اختتامیه نخستین جشنواره مدافعان حرم گفت: مهمانان شما حال ما را دگرگون کردند و من امروز می خواهم با یک مقوله اجتماعی حرفم را شروع کنم. در دنیای پر شر و شور امروز که در غرب و جاهایی از شرق به خاطر 100 دلار آدم می کشند، فرهنگ سرزمین من که به آن می بالم، فرهنگی جدا و مجزا از همه فرهنگهاست و فرهنگی ممتاز است. علت آن هم این است که ما فرم گرا نبوده ایم.

وی ادامه داد: چیزی که امروز از آن رنج می بریم، فرمها بر محتواها غلبه کرده اند. در حالی که فرهنگ ما یک فرهنگ متعالی است. وقتی حضرت حافظ در وصف ذوالفقار شعر می سراید، این مدافعان حرم بازمانده همان فرهنگ هستند. فرهنگ محتوایی سرزمین من. فرهنگی که می کوشند فرم گرایش کنند و همان طور که کوشیدند ما را کثرت گرا کنند و هرکس که پولدارتر است محترم تر است. این آمارگرایی ها پدر فرهنگ ما را در می آورد در حالی که ما این گونه نبوده ایم. فرهنگی که مدافعان حرم از حرم چه کسانی دفاع می کنند؟ حرم کسانی که محتواگرا بودند و تنها ولی خداوند با آنها بود. این حرم حرم هستی و شرف و ایمان و خاک و فرهنگ ماست و متبلور شده در بانوی دینی ما حضرت زینب با آن درایت و  جمله بزرگ مارایت الا جمیلا را پرتاب می کند به قلب تاریخ در حضور سران کفر و زر و زور و تزویر.

وی اظهارداشت: من امروز خوشحالم که جوانانی داریم که به این شدت معتقدند و از این محتوای درونی برسند. جای شکر دارد که ما چنین جوانانی داریم. آن کسانی که در کربلا جنگیدند فرمی و عددی نبودند ولی چه داشتند که ما هنوز به آنها می نازیم و جانهایمان را فدایشان می کنیم؟ امیدوارم که جامعه ما بیشتر از قبل محتواگرا بشود. ما اینها را لمس می کنیم و می بینیم. جوهر مردی اگر هست، پس آن شمشیر است.

ارجمند درحالی که در ادامه سخنانش بغضش شکسته بود، با گریه گفت: هفته پیش در شمال بودم و پوسترهای مدافعان حرم را دیدم و زنان و مردانی را دیدم که این پوسترها را زیارت می کردند و اینها راهنمای سنگ های مسیر ما هستند تا راه را گم نکنیم. خداوند به آنها درجات برتر بدهد و اگر روحشان اینجا هست شفاعت ما را بکنند.

منبع:فارس

ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* نظر:
پربازدیدترین اخبار
پنجره
تازه ها
پرطرفدارترین عناوین