عقیق | پایگاه اطلاع رسانی هیئت ها و محافل مذهبی

کد خبر : ۷۴۵۴۴
تاریخ انتشار : ۰۴ خرداد ۱۳۹۵ - ۲۲:۰۶
/شادی در مساجد/ امام جماعت مسجد امام حسن مجتبی (ع):
امام جماعت مسجد امام حسن مجتبی(ع) گفت: حضور مردم در مساجد تنها برای مراسم ختم حرفی قابل قبول نیست، زیرا در مساجد جشن های متنابه اسلام هم مورد توجه قرار می گیرد.
عقیق:حجت الاسلام علی رضازاده خویی، با اشاره به اینکه مساجد می توانند مهم ترین مراکز تزریق شادی به خانواده ها  باشند،گفت: البته منظور از شادی لزوما دست زدن و کف زدن نیست زیرا بنا به فرموده مراجع عظام تقلید جای اینگونه اقدامات در مسجد نیست.

وی افزود: در مساجد مراسم جشن همانند برنامه هایی دیگر چون تبیین احکام الهی، ترویج معارف اسلامی، اقامه نماز، صله رحم، تشویق دانش آموزان ممتاز برگزار می شود که از آن جمله برگزاری مراسم عقد است و مردم در اعیاد اسلامی، زمان تحویل سال نو و دید و  بازدید هم در مساجد حضور می یابند و پرداختن به این موضوعات در مساجد مصداق شادی در اسلام است.
امام جماعت مسجد امام حسن مجتبی(ع) میدان شهید محلاتی، اظهار کرد: برگزاری مراسم ختم در کنار برگزاری مراسم شادی در مساجد، امری عادی و طبیعی است، زیرا منازل ظرفیت پذیرش برگزاری مراسم ختم را ندارند، بنابراین باید این مراسم ها را در مساجد محله برگزار کنند.
رضا زاده خویی با اشاره به اینکه مساجد نباید به اماکن بی روح تبدیل شوند، خاطر نشان کرد: احیای مساجد با پر رنگ شدن حضور مردم در مسجد و پرداختن به مسائلی همچون ازدواج، اشتغال و برنامه ریزی برای جوانان ممکن می شود و امروز این موارد اگر چه در همه مساجد به صورت پر رنگ دیده نمی شود، اما مورد توجه هستند.
وی خاطر نشان کرد: در صدر اسلام مساجد صرفاً مراکز انجام اعمال عبادی تلقی نمی شدند. بلکه مکان هایی برای انجام دادن فعالیتهای اداری، اقتصادی، اجتماعی، سیاسی، قضایی، و نظامی جامعه مسلمانان نیز محسوب می شدند و در کشور ما هم بعد از پیروزی انقلاب اسلامی کارکرد مساجد در این محورها تا حدودی پر رنگ شد.
امام جماعت مسجد امام حسن مجتبی(ع) برگزاری نماز جماعت، عمل به فرمایش اهل بیت (ع)، آشنایی با معارف الهی و احکام الهی در مساجد را نشانه رحمت و برکت در مساجد ذکر کرد و گفت: پيامبر خدا(ص) در روايتي مي‌فرمايند: «آمد و شد به مسجد مايه‌ رحمت و پرهيز از آن، موجب نفاق است.»

منبع:شبستان

ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* نظر:
پربازدیدترین اخبار
پنجره
تازه ها
پرطرفدارترین عناوین