عقیق | پایگاه اطلاع رسانی هیئت ها و محافل مذهبی

کد خبر : ۷۴۰۶۸
تاریخ انتشار : ۲۲ ارديبهشت ۱۳۹۵ - ۱۷:۰۷
با حضور تنها ۲۴ نفر برگزار شد؛
برگزارکنندگان تظاهرات ضداسلامی در استافوردشر قصد داشتند راهپیمایی را به علت کم بودن شرکت‌کنندگان کنسل کنند، پلیس به آن‌ها گفت که چرا حرکت نمی‌کنید و آن‌ها می‌گفتند که منتظر هستیم به این امید که تعداد بیشتری بیایند.
عقیق: به نقل از ایندیپندنت، تظاهرات ضداسلامی در شهر استافوردشر واقع در میدلند غربی در انگلستان در حالی به پایان رسید که تنها 24 نفر در آن شرکت کردند. شرکت کنندگان در این تظاهرات نیز 200 متر را تا بالای خیابان رفته، 5 دقیقه معطل کردند و سپس شرمگین و خجالت زده به خانه‌هایشان رفتند. این درحالی بود که تعداد نیروهای پلیس مراقبت کننده در این راهپیمایی 4 برابر شرکت‌کنندگان بود!

در این میان برگزارکنندگان تظاهرات قصد داشتند راهپیمایی را به علت کم بودن شرکت‌کنندگان کنسل کنند، پلیس به آن‌ها گفت که چرا حرکت نمی‌کنند و آن‌ها می‌گفتند که منتظر هستند به این امید که تعداد بیشتری بیایند. اما پلیس به درخواست آن‌ها توجه نکرد و آن‌ها 200 متر راهپیمایی کرده، سپس منتظر شدند که رهبران تظاهرات سخنرانی کنند ولی کسی نبود که بخواهد حرفی بزند! و هیچگونه سخنرانی نیز انجام نشده و سرانجام پس از 5 دقیقه همان عده معدود نیز متفرق شدند.

این تظاهرات در بورتون توسط گروهی با نام کافران اتفاقی سازمان‌دهی شده بود که خودشان را جنبش مستقلی متعهد به مبارزه و جنگ با اسلام توصیف می‌کنند. آن‌ها مدعی هستند که شاخه‌های متعددی در سرتاسر انگلستان دارند، این درحالی است که صفحه آن‌ها در فیس بوک تنها 400 لایک خورده است.

پلیس استافوردشر پیش از برگزاری این راهپیمایی در روز یکشنبه اعلام کرده بود که با اجتماعات و گروه‌های محلی همکاری داشته و امنیت عمومی ساکنان منطقه را تضمین می‌کند، که البته بعدها مشخص شد که نگرانی‌ها بی‌مورد بوده است و در پایان این نمایش خنده‌دار تنها 2 نفر به جرم عدم متفرق شدن، توسط پلیس دستگیر شدند. که آن‌ها نیز پس از دادن تعهد در ایستگاه پلیس آزاد شدند.

استیو ماسکری، سربازرس پلیس نیز گفت: ما درک می‌کنیم که این چنین تجمعاتی می‌توانند مردم را مستاصل کنند. اولویت ما امنیت مردم است و من خوشحالم از اینکه بگویم این تجمع بدون درگیری و آسیب دیدن مردم درهم چیده شد.
















منبع:حوزه


ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* نظر:
پربازدیدترین اخبار
پنجره
تازه ها
پرطرفدارترین عناوین