عقیق | پایگاه اطلاع رسانی هیئت ها و محافل مذهبی

کد خبر : ۷۳۷۰۶
تاریخ انتشار : ۰۷ ارديبهشت ۱۳۹۵ - ۱۵:۳۳
حافظ بین‌المللی قرآن:
حافظ بین‌المللی قرآن با اشاره به لزوم آشنایی مردم با دستورات قرآن کریم، گفت: ترجمه قرآن تا حدودی مورد غفلت قرار گرفته است و افراد تنها به شنیدن صوت کلام الهی بسنده می‌کنند در حالی که باید مضامین قرآن را تبیین کنیم.
عقیق:«بهزاد هژبری» حافظ بین‌المللی قرآن با اشاره به اهمیت اقتصاد مقاومتی، اظهار داشت: دشمنان اسلام تمامی تلاش خود را برای به انحراف کشیدن مردم به ویژه جوانان به کار بسته‌اند اما خوشبختانه با تدابیر مقام معظم رهبری و استقامت مردم کشورمان توطئه‌های آن‌ها خنثی شده است.

وی با بیان اینکه نام‌گذاری امسال به عنوان اقتصاد مقاومتی؛ اقدام و عمل به منظور توجه بیشتر به صرفه‌جویی در تمامی امور است، افزود: دشمنان پس از ناامیدی از تهاجم فرهنگی می‌خواهند از طریق اقتصاد ما را تحت فشار قرار دهند تا تسلیم شویم اما مردم غیور و انقلابی ایران اسلامی بر عقاید خود پایبند هستند و با صرفه‌جویی کاری می‌کنند که دشمنان اسلام با شکست مواجه شوند.

هژبری با اشاره به اینکه برای تحقق شعار سال همه باید تلاش کنند، خاطر نشان کرد: خداوند در آیات بسیاری از قرآن کریم ما را به اقتصاد مقاومتی  تشویق می‌کند. طور مثال در آیه 67 سوره مبارکه «فرقان» داریم: «وَالَّذِینَ إِذَا أَنفَقُوا لَمْ یُسْرِفُوا وَلَمْ یَقْتُرُوا وَکَانَ بَیْنَ ذَلِکَ قَوَامًا؛ و کسانى‌‏اند که چون انفاق کنند نه ولخرجى مى‏‌کنند و نه تنگ مى‏‌گیرند و میان این دو [روش] حد وسط را برمى‏‌گزینند».

وی با بیان اینکه خداوند در آیه 26 سوره مبارکه «اسراء» نیز مردم را از اسراف منع کرده است، گفت: خداوند در این آیه می‌فرمایند: :«وَآتِ ذَا الْقُرْبَى حَقَّهُ وَالْمِسْکِینَ وَابْنَ السَّبِیلِ وَلاَ تُبَذِّرْ تَبْذِیرًا؛ و حق خویشاوند را به او بده و مستمند و در راه‏‌مانده را [دستگیرى کن] و ولخرجى و اسراف مکن» و در ادامه این آیه نیز اسراف‌کاران به عنوان برادران شیطان معرفی شده‌اند.

هژبری با اشاره به لزوم استفاده درست از نعمت‌های خداوند یکتا، خاطر نشان کرد: مطالبات مقام معظم رهبری و نام‌گذاری شعار سال بر اساس مفاهیم قرآن کریم است بنابراین برای عمل به آن‌ها باید آیات مرتبط و موضوعی تبیین و به مردم ارائه دهیم تا از این طریق شعار سال را محقق سازیم.

حافظ بین‌المللی قرآن کریم با بیان اینکه برای تحقق اقتصاد مقاومتی باید فرهنگسازی شود، گفت: جامعه قرآنی برای اینکه همگام با مطالبات مقام معظم رهبری حرکت کنند باید آیات مرتبط با اقتصاد مقاومتی را در جلسات بخوانند و علاوه بر ترجمه به تفسیر اجمالی آن نیز بپردازند.

وی با اشاره به اینکه بسیاری از مردم هنوز آگاهی دقیقی از دستورات قرآن ندارند، افزود: ترجمه قرآن تا حدودی مورد غفلت قرار گرفته است و افراد تنها به شنیدن صوت کلام الهی بسنده می‌کنند در حالی که تلاوت و حتی حفظ مقدمه‌ای برای تدبر در آیات قرآن است بنابراین باید مضامین قرآن را تبیین کنیم تا مردم از آن بهره بگیرند.

منبع:فارس

ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* نظر:
پربازدیدترین اخبار
پنجره
تازه ها
پرطرفدارترین عناوین