عقیق | پایگاه اطلاع رسانی هیئت ها و محافل مذهبی

کد خبر : ۷۳۲۵۹
تاریخ انتشار : ۲۷ فروردين ۱۳۹۵ - ۱۹:۴۸
آزمون ورودی حوزه های علمیه در سال تحصیلی ۹۵-۹۶ در پنج مقطع تحصیلی امروز در قم و همزمان در ۴۹ مرکز امتحانی در سراسر کشور برگزارشد.
عقیق:آزمون داوطلبان  ورود به  حوزه های علمیه در سال تحصیلی ۹۵-۹۶ در پنج مقطع تحصیلی امروز در قم و همزمان در ۴۹ مرکز امتحانی در سراسر کشور برگزارشد.

بر اساس این گزارش: این آزمون در قم در مسجد امام حسن عسکری(ع) و مدرسه فیضیه برگزار گردید.

در مراسم اصلی و نمادین آزمون، در مدرسه امام حسن عسکری(ع) آیت الله حسینی بوشهری، حجت الاسلام والمسلمین فرحانی و مدیران عالی حوزه نیز شرکت داشتند و رسما این مراسم در سراسر کشور برگزار شد.

در این آزمون بیش از 19 هزار داوطلب در 30 استان کشور حضور پیدا کردند که از این بین بیش از 17 هزار نفر امکان ورود به حوزه های علمیه را خواهند داشت.

آیت الله حسینی بوشهری در حاشیه برگزاری این آزمون در  جمع خبرنگاران گفت: امسال آزمون ورودی حوزه های علمیه در 475 مدرسه برگزار می شود.

وی افزود: به دلیل مباحث مرتبط به تکمیل ظرفیت و برخی ارزیابی هایی که در طول سال انجام می شود امسال ممکن است که از 475 مدرسه، پذیرش در 436 مدرسه انجام شود.

مدیر حوزه های علمیه گفت: این آزمون به شکل همزمان در سراسر کشور یعنی در 30 مرکز استان و 19 شهرستان و مجموعا 49 مرکز به صورت فعال برگزار می شود و برای مناطقی که به دلیل سیل مشکلاتی برای حضور در آزمون ایجاد شده باشد تدبیری اندیشیده می شود که داوطبان آن مناطق نیز بتوانند در این آزمون در زمان دیگری یا به شکل دیگری شرکت کنند.

وی اظهارکرد: پذیرش امسال حوزه های علمیه 17140 نفر است که البته به به نحوه قبولی کسانی که در آزمون شرکت می کنند نیز   بستگی دارد، البته در این بین ممکن است افرادی باشند که به دلیل ثبت نام دیرتر از موعد در سامانه به شکل دیگری در این آزمون شرکت کرده باشند و در موقع آزمون به این مراکز مراجعه ودر آنجا کارت حضور در آزمون را دریافت کنند.

مدیر حوزه های علمیه کشور تصریح کرد:  19 هزار نفر در این آزمون ثبت نام کرده اند ممکن است دو هزار نفر به گونه دیگری تقاضای حضور در حوزه را مطرح کرده باشند که در این آزمون شرکت داده می شود.

وی در پایان گفت:استان هایی که بیشترین ثبت نام در این مراکز و برای تحصیل در حوزه از آنها در سامانه ثبت شده است، شامل استان های تهران، کرمان، قم، خوزستان و آذربایجان می باشند.


منبع:حوزه


ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* نظر:
پربازدیدترین اخبار
پنجره
تازه ها
پرطرفدارترین عناوین