عقیق | پایگاه اطلاع رسانی هیئت ها و محافل مذهبی

کد خبر : ۷۳۲۱۰
تاریخ انتشار : ۲۵ فروردين ۱۳۹۵ - ۱۹:۰۹
آیت الله فاضل لنکرانی:
عضو جامعه مدرسین حوزه علمیه قم، بر لزوم توسعه مباحث تخصصی زکات در عرصه فقه فردی و حکومتی تاکید کرد.
عقیق: آیت الله محمد جواد فاضل لنکرانی  در دیدار با مدیرکل ستاد زکات کشور که در مرکز فقهی ائمه اطهار(ع) برگزار شد با اشاره به اهمیت مسئله زکات گفت: قرآن و روایت و فقه اسلامی تاکید بسیار روی مسئله زکات دارند.

وی افزود: احیای زکات از بزرگترین واجبات الهی و  یکی از وجهه های انقلاب است؛ به فعلیت رسیدن زکات در دوران نظام اسلامی بسیار مهم و تاثیرگذار است.

عضو جامعه مدرسین حوزه خاطرنشان کرد: در توسعه و تبلیغ فرهنگ زکات نباید به صرف کنفرانس های خاص بسنده کرد، بلکه  رسانه ها و رسانه  ملی در توسعه این فرهنگ نقش دارند؛ مردم باید نمونه های ازدیاد روزی زکات دهندگان را در رسانه ملی ببیند.

رئیس مرکز فقهی ائمه اطهار(ع) گفت: یک سال بخشی از مرکز فقهی ائمه اطهار(ع) به  بحث زکات اختصاص داده شد، ولی این مساله باید فراگیر شود و مباحث تخصصی بیش از پیش در حوزه توسعه یابد.

آیت الله فاضل لنکرانی بیان کرد: در این زمینه سوالات و موضوعاتی که وجود دارند، باید طرح شود و سپس در این مجموعه روی این مباحث بحث و تبادل نظر و ماخذ شناسی انجام  شود و پاسخ ها بیان گردد.

وی با تاکید بر ایجاد فقه زکات در این مجموعه بیان کرد: زکات امری فردی است، ولی وقتی این بحث را به فقه حکومتی وارد کرد آثار و زمینه های فقهی دیگری نیز به این مسئله بار می شود.


منبع:حوزه


ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* نظر:
پربازدیدترین اخبار
پنجره
تازه ها
پرطرفدارترین عناوین