عقیق | پایگاه اطلاع رسانی هیئت ها و محافل مذهبی

کد خبر : ۷۳۱۸۶
تاریخ انتشار : ۲۵ فروردين ۱۳۹۵ - ۰۸:۲۶
مدیرکل اجرایی زکات کشور:
مدیرکل اجرایی زکات کشور بر لزوم توسعه کرسی تخصصی فقه زکات در حوزه تاکید کرد.
عقیق:حجت الاسلام والمسلمین دهقانی، در دیدار با آیت الله محمد جواد فاضل لنکرانی که در مرکز فقهی ائمه اطهار(ع) برگزار شد گفت: مبحث زکات از مهمترین مبانی دینی در اسلام است و بسیار گسترده تر از 9 موردی است که اکثر مردم در ذهن دارند.

وی افزود: زکات به 9 مورد ختم نمی شود، بلکه در 22 مورد مستحبی نیز بیان شده است؛ آثار زکات در بخش های زندگی مردم دیده می شود؛ در بحث تعلیم و تربیت نیز این مساله بسیار مهم است.

مدیر کل ستاد زکات کشور تصریح کرد: جای یک بحث تخصصی زکات در حوزه خالی است؛ در مردادماه اولین همایش ملی زکات به صورت مستقل برگزار می شود؛ در این همایش به دنبال کلید زدن جریان فقهی گسترده در این زمینه هستیم.

وی گفت: در این زمینه فقهای اهل سنت نیز فعال هستند و در کشور فعالیت مثبتی را انجام می دهند؛ در این زمینه حوزه علمیه نیز باید در خصوص مبانی جدید در زکات و فقهای مطروحه و به خصوص فتاوای جدید در این زمینه فعال شود.

وی اظهارکرد: این مباحث در جایگاه و کرسی علمی و فقهی باید بررسی شود و تنها نمی توانیم به یک یا چند کنفرانس در این زمینه بسنده کنیم و باید در یکی از مراکز حوزوی به شکل تخصصی به این بحث پرداخته شود.

مدیرکل ستاد زکات کشور بیان کرد: امروزه مباحث تخصصی درس خارج در زکات آن چنان گسترده نیست که باید این زمینه در حوزه توسعه یابد و مراکز تخصصی در این زمینه کار بیشتری انجام دهند.

وی گفت: امیدواریم در این زمینه اولین کرسی درس تخصصی زکات به زودی در قم ایجاد شود و اتفاقی بزرگ در این زمینه روی دهد؛ خوشبختانه تلاش های بسیار خوبی در زمینه تبلیغ و تبیین مبانی زکات انجام شده است؛ امسال 72 درصد از تعهداتی که به شورای مرکزی زکات داشتیم تامین شد که با توجه به وضعیت اقتصادی کشور رقم بسیاری چشمگیری بود.


منبع:حوزه


ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* نظر:
پربازدیدترین اخبار
پنجره
تازه ها
پرطرفدارترین عناوین