عقیق | پایگاه اطلاع رسانی هیئت ها و محافل مذهبی

کد خبر : ۷۲۹۶۳
تاریخ انتشار : ۱۹ فروردين ۱۳۹۵ - ۱۰:۰۹
استاد حوزه و دانشگاه:
استاد حوزه و دانشگاه گفت: مرحوم فرج‌الله سلحشور تمام عمرش را در خدمت دین بود و تلاش کرد با هنرش اسلام را در جهان تبلیغ کند.
عقیق: آیت‌الله سید محمد قائم‌مقامی در مراسم چهلمین روز درگذشت مرحوم فرج‌الله سلحشور که در مسجد امام خمینی (ره) این شهر برگزار شد، با اشاره به اینکه وقتی انقلاب اسلامی به پیروزی رسید تحول عظیمی در عرصه هنر پدید آمد، اظهار کرد: این انقلاب به یاری هنر شتافت و توانست نقش بسزایی در خلق آثار هنری بگذارد.

وی بیان کرد: مرحوم سلحشور در زمان انقلاب اسلامی بین هنرها از جمله سینما تأثیر بسزایی در بین مردم داشت و بهترین ابزار برای انتقال مفاهیم به شمار می‌آمد.

استاد حوزه و دانشگاه با اشاره به اینکه قبل از انقلاب اسلامی، هنر مبتذل بازاری و هنر روشنفکری‌ برگرفته از تقلید غرب وجود داشت، عنوان کرد: با به وجود آمدن این انقلاب، همه هنرها تحت تأثیر آن قرار گرفته و حس کردند، واقعه عظیمی اتفاق افتاده است.

قائم‌مقامی یادآور شد: هر یک از هنرها مانند نقاشی، شعر و موسیقی در حد توان خودشان به یاری انقلاب اسلامی آمدند.

وی با اشاره به اینکه در مقطعی از زمان که تمام هنرمندان به دنبال سخن جدیدی بودند حرف انقلاب اسلامی بر روی صحنه آمد، خاطرنشان کرد: برخی از افراد در اوایل انقلاب اسلامی دچار هیجان دینی شده و به همین دلیل مقداری از دین را در آثارشان انعکاس دادند و سپس به دلیل عدم درک دین و اسلام برگشتند و مجدد در وضعیت قبلی هنر قرار گرفتند.

همرزم شهید آوینی ادامه داد: البته در اوایل انقلاب اسلامی برخی تردیدهایی نیز به وجود آمد که آیا هنری مانند سینما می‌تواند ابزاری باشد تا دین اسلام را بین مردم ترویج دهد.

قائم‌مقامی افزود: در این مقطع از زمان موجی پدید آمد که نمی‌شود چنین کاری را کرد زیرا هنر سینما ذاتش غربی بوده و محصول آنهاست و سنخیتی با دین ندارد و نمی‌تواند پیام دین اسلام را ترویج دهد.

همرزم مرحوم فرج‌الله سلحشور مطرح کرد: در بین افراد یاد شده، هنرمندانی مانند شهید آوینی‌ها که معتقد بودند با به وجود آمدن انقلاب اسلامی می‌توان معنویت و دین اسلام را مجدد با تبلیغ کردن به جهان باز گرداند.

* صهیونیستی‌ها استفاده شایانی از هنر می‌برند

قائم مقامی با اشاره به اینکه غربی‌ها و صهیونیستی‌ها استفاده شایانی از هنر می‌برند، تصریح کرد: آن‌ها از هنر استفاده کامل می‌کنند تا از این طریق بتوانند مطالب خود را به عرصه جهان اعلام و ابلاغ ‌کنند.

استاد حوزه و دانشگاه یادآور شد: صهیونیستی‌ها از طریق هنر سینما با ساخت فیلم هنرمندانه و دقیق برای قوم یهود مظلوم‌نمایی می‌کنند که هر فردی با نگاه کردن آن تحت تأثیر قرار می‌گیرد.

قائم‌مقامی گفت: هنرمندانی که از غربی‌ها تأسی گرفتند، معتقدند که هنر برای آن‌ها بوده و ابزار ماهیتی دارد، مربوط به فرهنگ خاصی نیست و آمده برای اینکه باطل بگوید.

وی تشریح کرد: هنرمندانی که توفیق پیدا کردند در ارتباط با هنر سینما باشند با تمام وجود در خدمت هنر اسلام بودند و تلاش کردند که پیام دین و الهی موجود در زمان را به مردم جهان تبلیغ و انتشار دهند.

همرزم شهید آوینی افزود: مرحوم فرج‌الله سلحشور از جمله هنرمندانی بود که تمام عمرش را در خدمت دین اسلام بود و تلاش کرد با هنرش دین اسلام را در جهان تبلیغ کند.

منبع:فارس

ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* نظر:
پربازدیدترین اخبار
پنجره
تازه ها
پرطرفدارترین عناوین