عقیق | پایگاه اطلاع رسانی هیئت ها و محافل مذهبی

کد خبر : ۷۲۹۱۹
تاریخ انتشار : ۱۸ فروردين ۱۳۹۵ - ۰۷:۰۹
رئیس بنیاد بین المللی اسراء خبر داد:
حجت الاسلام و المسلمین جوادی آملی با بیان این که به روز رسانی تفسیر تسنیم به لحاظ کار تحقیقی در مدت یک سال صورت گرفته، بیان داشت: امسال تقریبا، فعالیت علمی مطابق برنامه ریزی از قبل طراحی شده پیش رفته و ۴۰ اثر همانند گذشته تولید و یا در حال تولید است.
عقیق:حجت الاسلام و المسلمین مرتضی جوادی آملی در جمع کارکنان بنیاد بین المللی علوم وحیانی اسراء که در سالن این بنیاد در قم برگزارشد، ضمن تبریک سال جدید با بیان که سال 95  به نام حضرت زهرای مرضیه(س) مزین شده گفت: پیامبر اسلام(ص) درباه جایگاه و عظمت این بانوا فرمودند« ای دخترم بر تو بشارت باد که تو صاحب مقام محمود هستی و این شایتسگی را از سوی خدا دریافت کردی تا بتوانی در روز قیامت نسبت به محبین خود شفاعت کنی».

رئیس بنیاد بین المللی علوم وحیانی اسراء با تاکید بر اینکه امسال از سوی رهبر انقلاب به عنوان سال اقتصاد مقاومتی،  اقدام و عمل انتخاب شده، بیان داشت: برای اجرای اقتصاد مقاومتی که جزء نگرانی ایشان نیز می باشد، نیازمند به عزم و اراده جدی، همکاری و وحدت همه جانبه از سوی آحاد مردم از دولت گرفته تا غیر دولت است و حقیقتا اگر اراده قوی  همه نهاد و دستگا ها نباشد، اقتصاد مقاومتی که رهبر انقلاب روی آن تاکید فراوان و مکرر داشتند، محقق نخواهد شد.

 وی با بیان اینکه­ قوانین و احکام خوب  در کشور مطرح و نوشته می شود، اما متاسفانه احکام به درستی اجرا نمی شود، اظهار داشت: اگر موفقیت و مطلوبیتی در ابعاد مختلف در کشور می خواهیم، باید اقدام  جدی و فوری در بحث اقتصاد صورت گیرد.

حجت الاسلام و المسلمین جوادی آملی به اهداف  تأسیس بنیاد علوم وحیانی اسرا اشاره کرد و  گفت: عنوان ارزشمند بنیاد که طی بیش از 10 تا 15 سال به آن رسیدیم، به عناصر مهمی مانند برنامه ریزی، نظارت و اقدامات عملی، پژوهش، رسانه، همکاری، اتحاد بین نیروها و طرح ها بستگی دارد که این موضوع مهم اتفاق افتاده است.

رئیس بنیاد بین المللی علوم وحیانی اسراء با اشاره به اینکه عنوان بنیاد، اقتصائات و عواملی دیگری نیز به همراه دارد، ابراز داشت: در گام اول، مؤسسین بنیاد به فکر این بودند که تنها آثار حضرت آیت الله جوادی آملی در داخل مجامع علمی و دانشگاهی و حوزوی و در بین سایر اقشار مختلف مردم منتشر شود که این پایین ترین سطح  انتظار از بنیاد است  و این امر مهم با تلاش شبانه روزی محقق شد.

وی ادامه داد: اما در گام دوم مسئله جهانی شدن و انتشار آثار، بحث فکری، قرآنی، تفسیر و مباحث آثار حضرت استاد، در مقوله و اندیشه عقل نظری و عملی بود، که از  جمله رسالت های بسیار سنگین مؤسسین بنیاد مطرح شد و در حال حاضر نیز به شمار می رود و باید در این عرصه تلاش بیشتر کرد تا آثار حضرت آیت الله جوادی به دست صاحب نظران، فکر و اندیشه و حوزه های مختلف علوم انسانی و عقل عملی و نظری برسد.

 استاد حوزه اظهار داشت: این امر نیازمند به برنامه ریزی  و ساختاری قوی و محکم و پشتوانه علمی و پژوهشی گسترده وسیع که در درون خود این بنیاد، تولید و به اجرا گذاشته می شود، به عنوان قدم اول است.

حجت الاسلام و المسلمین جوادی آملی بیان داشت: یکی از بخش های مهم بنیاد،  اندیشه، مطالعات فکری، راهبردی و شورای ستادی است و در سال گذشته برای بهتر شدن برنامه و چگونه به اجرا در آمدن فعالیت طرح ها  80 جلسه برگزار شد.

رئیس بنیاد بین المللی علوم وحیانی اسراء بابیان اینکه عمده فعالیت بنیاد، انتشار آثار و تحقیقات علمی در اندیشه و فکر حضرت آیت الله جوادی آملی است بیان داشت: فعالیت بنیاد به درستی از سوی مجلس ودولت رصد می شود و این نشان از اهمیت و جایگاه بنیاد بین المللی وحیانی اسراء در کشور است.

وی با اشاره به اینکه از جمله بخش های دیگر بنیاد، رسانه و معاونت پژوهشی است، گفت: با تلاش گسترده، شورای رسانه بنیاد بین الملل شکل گرفته و در سال جدید قطعا شاهد اقدامات بهتر در عرصه رسانه و  انتشار آثار این مرجع تقلید در حوزه دیداری و شنیداری خواهیم بود.

حجت الاسلام و المسلمین جوادی آملی  با بیان اینکه به روز رسانی مسئله تفسیر تسنیم به لحاظ کار تحقیقی در مدت یک سال صورت گرفته، بیان داشت: امسال تقریبا، فعالیت علمی مطابق برنامه ریزی از قبل طراحی شده پیش رفته و 40 اثر همانند گذشته تولید و یا در حال تولید است.

وی یکی از اقدامات مهم بنیاد را،  نشر کتاب خانه الکترونیک ایرانیان که شبکه فرا ملی است، عنوان کرد و اظهار داشت: چاپ 16 جلد تفسیر تسنیم، برنامه ریزی و نظارت بالفعل در موضوعات مختلف فرهنگی و علمی چاپ و انتشار تفسیر تسنیم به 5 زبان دنیا و با تیراژ میلیونی، از مهمترین طرح های آتی، آینده و از اهداف بنیاد بین المللی علوم وحیانی است.

رئیس بنیاد بین المللی علوم وحیانی اسراء چاپ خانه بنیاد را یکی از قطب های بزرگ کشور برشمرد و بیان داشت: باید نهج البلاغه حضرت آیت  الله جوادی  که به قلم ایشان شرح داده شده به زبان ترکی ترجمه شود و برای مراکز مهم علمی مانند بنیاد علوی در ترکیه فرستاده شود تا این نوع مراکز بیشتر با آثار استاد در ارتباط باشند و بهتر بتوانند از مباحث عقلی و نظری بهره ببرند و در این رابطه نیز توافقی برای همکاری صورت گرفته است.


منبع:حوزه


ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* نظر:
پربازدیدترین اخبار
پنجره
تازه ها
پرطرفدارترین عناوین