عقیق | پایگاه اطلاع رسانی هیئت ها و محافل مذهبی

کد خبر : ۷۲۸۴۳
تاریخ انتشار : ۱۶ فروردين ۱۳۹۵ - ۲۱:۰۸
روزنامه فرانسوی
روزنامه فرانسوی «لاکروا» نوشت: «نام حضرت مریم(س) در قرآن به عنوان کتاب مقدس مسلمانان بیشتر از انجیل ذکر شده است و این بانوی بزرگوار پل ارتباطی مهمی برای همگرایی میان مسیحیان و مسلمانان باقی خواهد ماند».
عقیق:به نقل از پایگاه اطلاع‌رسانی «الاسلام الیوم»، این روزنامه دیروز، 14 فروردین‌ماه، در گزارشی به بررسی تکریم حضرت مریم(س) مادر حضرت عیسی(ع) از سوی مسلمانان پراخت و نوشت: «این بانوی بزرگوار در هر دو دین (مسیحیت و اسلام) به‌عنوان یک اسوه و الگو شناخته می‌شود». 
این روزنامه فرانسوی در ادامه می‌نویسد: «مریم» در زبان عربی یا «ماری» در زبان‌های اروپایی، دارای جایگاه و موقعیت والایی در دین اسلام است و نام ایشان 34 بار در قرآن ذکر شده که بیشتر از ذکر نام وی در کتاب «عهد جدید» (انجیل) است، همچنین عنوان سوره نوزدهم قرآن به نام «حضرت مریم(س)» اختصاص دارد».
«موریس برمن»، مورخ و اسلام‌شناس فرانسوی و پژوهشگر سابق یکی از مؤسسات مطالعات عربی ـ اسلامی در این باره می‌گوید: «حضرت مریم(س) از زمان دعوت نبی اسلام، نزد مسلمانان ناشناخته نبوده است، این در حالی است که داستان این بانوی بزرگوار با تمام جزئیات از لحظه‌ای که خبر خوشحال‌کننده‌ مبنی بر باردار شدن خود را از خدا دریافت کرد، سپس تولد فرزندش در زیر نخل در بیابان و نشان‌دادن او به همه مردم و همچنین پاسخ حضرت عیسی(ع) به اتهامات وارده به حضرت مریم(س) در گهواره، در قرآن کریم ذکر شده است».
وی می‌افزود: هیچ زن دیگری مانند حضرت مریم(س) این جایگاه بزرگ را در قرآن ندارد.
این روزنامه فرانسوی در ادامه می‌نویسد: «اسلام به شدت از اتهامات واردشده از سوی یهودیان به حضرت مریم(س) انتقاد کرد و به ادعاهای آن‌ها مبنی بر خدابودن حضرت عیسی(ع) پاسخ داده است».
«ملاک شبل»، از اساتید علوم ادیان نیز در این باره می‌گوید: «حضرت مریم به عنوان مادر خدا شناخته نشده و در دیدگاه اسلام، حضرت عیسی(ع) یک پیامبر بوده که جایگاه بزرگ و والایی دارد، اما "خدا" نیست».
این روزنامه افزود: «قرآن کریم وقتی نام حضرت عیسی(ع) را ذکر می‌کند، بر این مسئله تأکید دارد که خداوند نبوده، بلکه پیامبری بوده است که مردم را به پرستش پروردگارشان دعوت می‌کرد».
این روزنامه تأکید کرد: «با وجود همه این اختلافات، حضرت مریم(س) به عنوان پلی مهم برای همگرایی میان مسیحیان و مسلمانان باقی می‌ماند و ایشان تا زمانی که اسوه پاکدامنی برای تمامی بشریت بر روی زمین و الگوی بسیار خوبی برای اطاعت از اراده خداوند است، می‌تواند به عنوان یک عنصر برای آشتی و مصالحه باشد.
این روزنامه در این گزارش گفته «لویی ماسینیون »(1883-1962)، شرق‌شناس و اسلام‌شناس فرانسوی را یادآور شد که معتقد است: «اصطلاح مریم عذراء تعبیر بسیار خوبی بود که اسلام آن را با معنای اول آن یعنی خشوع در برابر اراده الهی به کار برد».
این روزنامه گزارش خود را با گفته «جرارد تستارد»، دانشمند فرانسوی امور ادیان که «حضرت مریم(س) را اسوه و نمونه بارز ایمان و وفاداری که می‌تواند به عنوان یک راه باز برای همکاری با یکدیگر به منظور تحقق صلح و پرهیز از نفرت و خشونت باشد، دانسته»، به پایان رسانده است.

منبع:روضه

ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* نظر:
پربازدیدترین اخبار
پنجره
تازه ها
پرطرفدارترین عناوین