عقیق | پایگاه اطلاع رسانی هیئت ها و محافل مذهبی

کد خبر : ۷۲۵۴
تاریخ انتشار : ۱۱ ارديبهشت ۱۳۹۲ - ۱۸:۱۹
رئیس ستاد بازسازی عتبات عالیات؛
مهندس پلارک از احداث موزه و کتابخانه صحن حضرت زهرا(س) در جوار حرم علوی خبر داد.

عقیق:مهندس حسن پلارک رئیس ستاد بازسازی عتبات عالیات ضمن تبریک سالروز میلاد حضرت فاطمه زهرا سلام الله علیها اظهار داشت: به فضل الهی  در راستای طرح توسعه حرم امام علی (ع) و ساخت صحن حضرت زهرا (س) در جوار حرم علوی ، کار احداث موزه و کتابخانه صحن حضرت زهرا(س) آغاز شد.

وی در ادامه با بیان اینکه کار اجرای فونداسیون برای دو بخش موزه و کتابخانه این صحن آغاز شده است ، اظهار داشت: یکی از این موارد موزه صحن حضرت زهرا (س)  به مساحت 16300 متر مربع و در 5 طبقه است که شامل بخش های اداری ، حفاظت و پشتیبانی ، عرصه نمایش و عرصه ارتباطی ، رفاهی و فرهنگی و سایر موارد می باشد.

رئیس ستاد بازسازی عتبات عالیات افزود: همچنین روبروی این موزه در صحن حضرت زهرا(س) نیز عملیات فونداسیون ساختمان کتابخانه در 5 طبقه و به مساحت 17900 متر مربع در حال انجام است که به عنوان کتابخانه و مرکز اسناد و برگزاری کلاسهای آموزشی علمی و عقیدتی مورد استفاده زائرین و علاقمندان قرار خواهد گرفت.

وی در پایان با اشاره به پیشرفت 30 درصدی صحن حضرت زهرا(س) در نجف اشرف اظهار داشت:کار ساخت اين صحن عظيم که حدود 218 متر مربع مساحت دارد و داراي قسمت‌هاي زيارتي، غيرزيارتي و فضاهاي جانبي است ،وارد فاز جديدي شده و عوامل اين کار با سرعت بالايي مشغول فعاليت هستند.

وی افزود:در قسمت غير‌ زيارتي؛ كتابخانه، واحدهاي خدماتي، پاركينگ، موزه، مضيف و ... پيش‌بيني شده است که ساخت آن برعهده ستاد بازسازي عتبات عاليات استان تهران است و پيمانكار اين پروژه هم، پيمانكار ايراني است.

وي در ادامه با اشاره به ارائه نذورات و کمک های مردمي براي ساخت اماکن مقدسه در عتبات عاليات بويژه صحن حضرت‌ زهرا (س) در نجف اشرف اظهار داشت: مردم عزیز می توانند از طريق دفاتر ستاد در تهران و استان ها و شهرستان ها و یا از طريق شماره حساب هاي ستاد که شماره حساب  110 مشترک بين بانک ها ي سپه، صادرات و تجارت است نسبت به ارائه کمک های خود اقدام کنند.

رئیس ستاد بازسازی عتبات عالیات در پایان افزود: همچنین امکان ارائه کمک های مردمی از طريق ارسال پيامک به شماره  359 ايرانسل و 888 همراه اول و  حساب ارزي 77001 بانک سپه نزد شعبه قلهک با کد 251  براي هموطنان مقيم خارج از کشور نيز  در نظر گرفته شده است .
 
منبع:ابنا
211005

ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* نظر:
پربازدیدترین اخبار
پنجره
تازه ها
پرطرفدارترین عناوین