عقیق | پایگاه اطلاع رسانی هیئت ها و محافل مذهبی

کد خبر : ۷۲۴۷۱
تاریخ انتشار : ۲۱ اسفند ۱۳۹۴ - ۲۳:۰۹
۸۰ قاری از کشورهای مختلف جهان در حال رقابت برای کسب لقب «قاری جهان» از طریق نظرسنجی اینترنتی هستند.
عقیق:به نقل از ایکنا، قاریان کشورهای مختلف جهان برای شرکت در این رقابت قرآنی اینترنتی که بحرین از شهریورماه سال جاری آن را برگزار کرده است، ابتدا در پایگاه اطلاع‌رسانی مسابقات به آدرس https://www.quran.bh/ar/home ثبت‌نام و پس از واردکردن اطلاعات شخصی و پست الکترونیک خود، فایل صوتی یا تصویری تلاوت خود را برای مسئولان برگزاری مسابقه ارسال کرده‌اند.

کمیته‌های داوری داخل و خارج بحرین تلاوت شرکت‌کنندگان را ارزیابی و لیست اسامی قاریانی که امتیاز لازم را (90 درصد امتیاز) در بخش تجوید کسب کرده‌اند، در پایگاه اینترنتی مذکور منتشر کرده‌اند تا مردم درباره آنها رأی دهند.
در این رقابت یک نفر از قاریانی که بیشترین رأی را کسب کند به‌عنوان «قاری جهان» انتخاب می‌شود و طی مراسمی از وی تجلیل به عمل می‌آید.
در حال حاضر، 80 قاری از سراسر جهان امتیاز لازم را کسب کرده و اسامی آنان برای کسب لقب «قاری جهان» و انتخاب توسط مردم در پایگاه اینترنتی مسابقات به آدرس https://www.quran.bh/ar/competitors/first-stage-qualifiers منتشر شده است.
قرار است، فروردین‌ماه سال آینده 5 نفر به عنوان نفرات برتر مسابقه معرفی شوند؛ اما در نهایت یک قاری که در نظرسنجی مردمی بیشترین رأی را کسب کرده باشد، به عنوان نفر نخست این مسابقات، «قاری جهان» لقب گرفته و معرفی می‌شود.
این مسابقات با هدف تشویق اقشار مختلف مردم به گوش دادن به تلاوت‌های قرآن و تعامل بیشتر با این کتاب الهی برگزار شده و از آن‌جا که نفر برتر این مسابقات با رأی مردم انتخاب می‌شود، «قاری منتخب مردم» نیز نام می‌گیرد.
معاذ آیت العین، قاری 19 ساله از مراکش نیز برای کسب این لقب شرکت کرده است.
وی که در رشته مطالعات اسلامی شهر «کازابلانکا» تحصیل می‌کند،‌ هدف از شرکت در این مسابقه را کسب جایزه نقدی رقابت‌ها به‌منظور کمک به افراد فقیر و نیازمند و نیز کسب افتخار برای کشورش عنوان کرد.
معاذ آیت‌العین تاکنون توانسته است در مسابقات بین‌المللی و ملی قرآن جوایزی را کسب کند. وی در مسابقه «استعدادهای تجوید قرآن» شبکه 2 تلویزیون مراکش نیز مقام نخست را به خود اختصاص داد.


ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* نظر:
پربازدیدترین اخبار
پنجره
تازه ها
پرطرفدارترین عناوین