عقیق | پایگاه اطلاع رسانی هیئت ها و محافل مذهبی

کد خبر : ۷۲۲۵۴
تاریخ انتشار : ۱۶ اسفند ۱۳۹۴ - ۱۶:۰۹
مراسم عطر عاشقی در آستان مقدس امامزاده بی بی سکینه (س) ملارد
اولین گام در باب معرفت امام زمان شناخت کتاب خدا است. ما اگر قرآن را نشناسیم امام را هم نشناختیم. سفارش امام صادق(ع) است که لااقل روزی 50 آیه بخوانید.

گزارش تصویری


عقیق: مراسم (عطر عاشقی )باسخنرانی حجت الاسلام میلانی نژاد و مداحی حاج محسن طاهری همراه با پخش زنده تلویزیونی از شبکه پنج در آستان مقدس امامزاده بی بی سکینه(س) ملارد صفا دشت برگزار شد.

در ادامه گزیده ای از سخنان حجت الاسلام میلانی نژاد را بخوانید:

شهدا و بزرگانی که رفتند و امامشان را ظاهرا ندیدند، اینها همیشه بیاد حضرت بودند و حضرت را می شناختند اما امام باقر(ع) می فرماید: کسی که بمیرد و به امام زمانش معرفت دارد مثل این است که در خیمه حضرت حجت (عج) با او بوده است. امام زمان(عج) می فرماید: که من خاتم اوصیاء هستم و بواسطه من خداوند بلا را دفع می کند.

اینکه شما می بیند مردم در امام زاده ها آرام هستند این آرامش برای این است که ما در کنار حضراتی هستیم که خداوند بخاطر اینها بلا را از ما دور می کند. آیت الله بهجت می فرمودند: که امام زمان(عج) همه جا هستند . در دعایی که یک مداح می خواند که آقا کجایی؟  آیت الله بهجت می گفت باید اینگونه معنی کرد که ای کاش می دانستم کجا نیستی، شما همه جا هستی. ما باید به امام زمان(عج) معرفت داشته باشیم اگر این معرفت باشد در کنار ایشان هستیم و اگر معرفت نداشته باشیم خدایی نکرده از دشمنان امام می شویم.

اولین گام در مسیر معرفت امام زمان(ع) چیست؟ اولین گام در باب معرفت امام زمان شناخت کتاب خدا است. ما اگر قرآن را نشناسیم امام را هم نشناختیم. سفارش امام صادق(ع) است که لااقل روزی 50 آیه بخوانید. قدم بعدی مطالعه احوال امام است که این امام چه ویژگی هایی دارد. یکی از اسامی امام جمعه است. گفتند چرا جمعه؟ فرمودند: چون ایشون جمع کننده تمام ویژگی های انبیا و اولیا هستند. یک نکته دیگر سفارشاتی هست که خود اهل بیت درباره امام زمان(عج) به ما گفتند  که برایشان نماز بخوانید .  اینها ما را به امام زمان نزدیک می کنند. شما بدانید که فقط امام هست که به درد ما می خورد. کس دیگر به درد ما نمی خورد. هیچ چیز به اندازه معصومین گره گشای کارهای ما نیستند.

 

 


ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* نظر:
پربازدیدترین اخبار
پنجره
تازه ها
پرطرفدارترین عناوین