عقیق | پایگاه اطلاع رسانی هیئت ها و محافل مذهبی

کد خبر : ۷۱۹۸
تاریخ انتشار : ۰۹ ارديبهشت ۱۳۹۲ - ۰۷:۴۷
توكل و انقطاع علامه اميني از غير، زبانزد عام و خاص بود. علامه هرگاه با مشكلي مواجه مي‌شد متوسل به اهل‌بيت، خصوصا اميرالمومنين علي عليه السلام مي‌شد.
عقیق: علامه اميني در سال ۱۳۲۰هجري قمري برابر با ۱۲۸۱ هجري شمسي در شهر تبريز، در خانه‌اي سرشار از علم و تقوا بدرخشيد و افراد خانواده را سرشار از شادي و شعف كرد.

علامه اميني (ره) در مقام اجتهاد، منزلت و جايگاه والايي داشت و بيشتر ساعات ايشان به تحقيق و مطالعه مي‌گذشت. و از منابع علمي اسلامي توشه برمي‌گرفت. ايشان در تفسير، حديث، تاريخ و علم رجال صاحب‌نظر بودند.

توكل و انقطاع علامه اميني از غير، زبانزد عام و خاص بود. علامه هرگاه با مشكلي مواجه مي‌شد متوسل به اهل‌بيت، خصوصا اميرالمومنين علي عليه السلام مي‌شد.

خستگي‌ها و تحمل رنج‌هاي علامه اميني در راه اعتلاي دين اسلام و مذهب تشيع و تحصيل و تدريس معارف اهل‌بيت عليهم السلام در ظهر روز جمعه ۱۲ تير ماه ۱۳۴۹ه. ش (۲۸ ربيع الثاني ۱۳۹۰ه. ق) به پايان رسيد و صاحب الغدير، آن پير فرزانه و پر مايه، پس از ۶۸ سال تلاش و كوشش، به ديدار يار شتافت تا از دست صاحب غدير و از چشمه زلال كوثر بياشامد و غبار خستگي را از تن بزدايد. او رفت اما الغدير وي چراغ خانه دل‌هاي با صفا و مشعل هدايت امت تا طلوع خورشيد ولايت شد.

مرقد آن عالم فرزانه در كنار كتابخانه اميرالمومنين عليه‌السلام در خيابان الرسل شهر نجف اشرف واقع شده است.




منبع: حج
211001

ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* نظر:
غیر قابل انتشار: ۰
در انتظار بررسی: ۰
انتشار یافته: ۱
عبد العلی
|
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
|
۰۹:۲۱ - ۱۳۹۲/۰۲/۰۹
0
4
به ذره گر نظر لطف بو تراب کند
به آسمان رود و کار آفتاب کند
پربازدیدترین اخبار
پنجره
تازه ها
پرطرفدارترین عناوین