عقیق | پایگاه اطلاع رسانی هیئت ها و محافل مذهبی

کد خبر : ۷۱۹۷۶
تاریخ انتشار : ۱۱ اسفند ۱۳۹۴ - ۰۹:۴۷
مدیرکل شاهد و ایثارگران وزارت آموزش و پرورش جزییات برگزاری کنگره شهدا باحضور ۳۶ هزار دانش آموز را تشریح کرد.
عقیق:محمد حسین کفراشی در نشست خبری گفت:  امسال پیش کنگره شهدای دانش‌آموز به طور سراسری در ساعت ۱۰ صبح ۱۸ اسفند برگزار می‌شود و در اولین سال، مدارس دارای بیش از ۵۰ شهید دارند در این کنگره حضور خواهند داشت که تعداد ۱۵۰ مدرسه را در بر می گیرد.

وی افزود: تعداد ۳۶ هزار دانش‌آموز به نماد ۳۶ هزار شهید دانش‌آموز  حضور خواهند داشت.شهدا الگو هستند و این الگوها باید به نسل حاضر معرفی شود.

مدیرکل شاهد و ایثارگران وزارت آموزش و پرورش گفت:  دلنوشته ها، وصیت‌نامه شهدا و زندگینامه آنان در پیش کنگره معرفی می‌شود.

کفراشی از  ایجاد شورای ترویج فرهنگ ایثار و شهادت در آموزش و پرورش خبر داد و بیان کرد:وزیر آموزش و پرورش با تشکیل این شورا موافقت کرده و  دستورالعملی نیز تهیه شده است.

وی تاکید کرد: یکی از اقدامات آموزش و پرورش در زمینه ترویج فرهنگ ایثار و شهادت ورود زندگینامه شهدا به کتب درسی بوده است که در نظر داریم زندگینامه شهدای مدافع حرم را نیز وارد کتاب‌های درسی کنیم  از سال آینده بررسی‌های لازم انجام می‌شود.

مدیرکل شاهد و ایثارگران وزارت آموزش و پرورش

به بحث ثبت‌نام الکترونیکی فرزندان خانواده شهدا و ایثارگران در مدارس شاهد اشاره کردو گفت: در سال گذشته ۴۰ تا ۴۵ درصد ورودی به مدارس شاهد از خانواده ایثارگران بود اما امسال این میزان به حدود ۷۰ درصد رسید و هیچ مورد شکایت از سوی خانواده ایثارگران در خصوص ثبت‌نام نداشتیم.

 مدیرکل شاهد و ایثارگران وزارت آموزش و پرورش درباره ی رتبه بندی مدارس شاهد نیز بیان کرد:  ۳۱۵ کارشناس از ۱۳۴۷ مدرسه شاهد بازدید کردند.بیش از ۸۰ درصد مدارس، رتبه متعالی، ۱۶ درصد رتبه موفق و کمتر از ۵ درصد، امتیاز کمتر از حد انتظار داشتند.

کفراشی در خصوص سهمیه شاهد و ایثارگران در استخدام جدید آموزش و پرورش تصریح کرد: از ۵ هزار ردیف استخدامی وزارت آموزش و پرورش حدود ۱۳۰۰ ردیف به ایثارگران اختصاص داشت که ۱۱۰۰ ردیف آن بر اساس ماده ۲۱ قانون جامع ایثارگران تکمیل شد و مابقی آن را نیز اعلام کردیم که از ظرفیت ماده ۴۸ استفاده شود.

منبع:فرهنگ

ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* نظر:
پربازدیدترین اخبار
پنجره
تازه ها
پرطرفدارترین عناوین