عقیق | پایگاه اطلاع رسانی هیئت ها و محافل مذهبی

کد خبر : ۷۱۵۵۴
تاریخ انتشار : ۰۲ اسفند ۱۳۹۴ - ۰۷:۰۱
موسوی بلده تأکید کرد:
گروه سلامت: یک فیوزیوتراپیست و فعال برجسته قرآنی معتقد است: باید کاری کرد قلب جامعه پزشکی از زمان دانشجویی با قرآن گره بخورد به نظر من به وسیله امر تلاوت و پس از آن ترتیل می‌توان قرآن را وارد نظام سلامت کرد.
عقیق:سید محسن موسوی بلده، فیزیوتراپیست و فعال برجسته قرآنی در گفت‌وگویی با بیان اینکه باید قرآن در حوزه سلامت ترویج شود، اظهار کرد: ما اگر بخواهیم قرآن را به صورت کلی در سلامت و جامعه پزشکی بسط دهیم باید از خود درمانگران کار را آغاز کنیم.

وی افزود: درمانگر که اعم از پزشک، پرستار و پیراپزشک است اگر خود با قرآن مأنوس شود و این حس ارتباط با قرآن را از درون پیدا کند می‌تواند آن را به بیمار منتقل کند و در آرامش و سلامت معنوی او کمک کند.

موسوی بلده تأکید کرد: تا زمانی که درمانگر این حس را نداشته باشد و نپذیرد که قرآن در بحث ارتقای سلامت جامعه دخیل است، طبیعتا نمی‌توان قرآن و بهره‌گیری از آن را وارد کارهای درمانی کرد.

وی با اشاره به فعالیت گروه‌های قرآن و عترت در وزارت بهداشت و فرهنگستان علوم پزشکی عنوان کرد: این گروه‌ها اگر بتوانند کاری کند که انس با قرآن در جامعه پزشکی از دانشجو گرفته تا فلوشیپ‌ها گسترش یابد مطمئنا قرآن وارد حوزه سلامت کشور می‌شود.

این فعال برجسته قرآنی تصریح کرد: فعالیت‌های دیگر مانند آشنا کردن جامعه پزشکی با امر تلاوت قرآن امری است که نباید آن را فراموش کرد، منظور از تلاوت، فقط قرائت نیست بلکه فهم آیات و عمل به احکام را نیز شامل می‌شود.

وی خاطر نشان کرد: باید کاری کرد قلب جامعه پزشکی از زمان دانشجویی با قرآن گره بخورد به نظر من به وسیله امر تلاوت و پس از آن ترتیل می‌توان قرآن را وارد نظام سلامت کرد.


منبع:ایکنا


ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* نظر:
پربازدیدترین اخبار
پنجره
تازه ها
پرطرفدارترین عناوین