عقیق | پایگاه اطلاع رسانی هیئت ها و محافل مذهبی

کد خبر : ۷۱۵۱۷
تاریخ انتشار : ۰۱ اسفند ۱۳۹۴ - ۱۷:۲۷
مراسم عزاداری فاطمیه در محفل تشنگان اشک
رفقا این محبت باید در دلت حک بشود، فقط در فاطمیه نباشد، فاطمیه گل محبت به خانوم است . باید همیشه نسبت به این خانوم ابراز محبت کنیم. درجات ما در برزخ درجات محبت به اهل بیت(ع) است

گزارش تصویری


عقیق: مراسم سوگواری دهه اول فاطمیه (س) با سخنرانی حجت الاسلام جلیلیان و مداحی حاج حسن خلج ، حاج مهدی عزیزیان ، کربلایی روح الله صادقی و شعرخوانی احمد بابایی در حسینیه شهید آتوت برگزار شد .

در ادامه گزیده ای از سخنان حجت الاسلام جلیلیان را بخوانید:

-  از قدیم سنت اهل منبر این بوده که در منبرشان مسائل شرعی بیان می کردند. اما چند وقت است که این موضوع خیلی کم دیده می شود .  حضرت حجت (عج) از ما توقع دارند هم مسائل شرعی بگوییم هم از روایات اهل بیت(ع)  ، از خودمان نباید چیزی بگوییم .  

-  در تعیین روز شهادت حضرت زهرا(س) اختلاف است ، عده ای معتقدند 45 روز بعد از  وفات نبی مکرم اسلام(ص) و عده ای هم 90 روز را قائلند .  واقعا مصیبت بی بی بسیار سخت است، امام صادق(ع) در رواینی فرمودند: شهادت مادر ما بسیار تلخ تر از واقعه کربلا است.

-   آن چیز که از روایات استخراج می شود سه چیز است: یکی بحث محبت فاطمه زهرا(س)  است، دوم بحث معرفت، سوم ادب است. در سوره مبارکه شورا می فرماید: بگو ای پیغمبر برای رسالتم از شما امت اجر و پاداشی طلب نمی کنم الا یک چیز: محبت و دوستی با خویشان خودم. حالا کسانی که اجر پیغمبر را ادا نکنند از رحمت دور می شوند.

- حالا مودت یعنی چه؟ یک- به محبتی می گویند که زیاد باشد. در روایات هست که امام سجاد(ع) سخنرانی می کردند و راوی می گوید دیدم امام دارد اشک می ریزد و می فرماید : « ای رسول الله اگر شما بجای محبت می گفتید به ما ظلم کنند مردم از این ظلمی که الان به ما کرده اند هم بیشتر نمی توانستند بکنند. ای کاش نمی گفتی» ما باید محبتمان زیاد باشد به اهل بیت (ع). پیغمبر به سلمان فرمودند: محبت به دخترم در صدجا گره گشا است. رفقا این محبت باید در دلت حک بشود، فقط در فاطمیه نباشد، فاطمیه گل محبت به خانوم است .  باید همیشه نسبت به این خانوم ابراز محبت کنیم. درجات ما در برزخ درجات محبت به اهل بیت(ع) است، پیامبر فرمودند: ثابت قدم ترین شما روی پل صراط کسی است که محبتش به ما اهل بیت (ع) شدید باشد. این محبت هیچ انتهایی ندارد. دو: مودت محبتی است که استمرار شرطش است. فقط برای محرم و فاطمیه نباشد. در کل سال باید محبت داشته باشی به اهل بیت علیهم السلام. استاد فاطمی نیا می گفتند: هرکس به مراسمات اهل بیت (ع) برود به او حتما چیزی می دهند و حتما دعوت شده است. اینگونه نیست که همین جوری دعوت شده باشید. شرط سوم: سومین نشانه مودت که باید به ذهنتان بسپارید، مودت به محبتی می گویند که ابراز و اظهار در او باشد. فقط به زبان نباشد. شهر و لباس را مشکی می کنند، باید این محبت را جار بزنید.

-یک جمله دیگر عرض کنم، حضرت موسی(ع) با قومش از رود رد شدند، وقتی قوم فرعون آمدند از رود رد شوند رود بسته شد و همه هلاک شدند و داخل ماندند الا دو نفر: یک فرعون که درس عبرت باشد برای دیگران، یکی دیگر زنده آمد بیرون، امام صادق(ع) فرمود : آن شخص به این دلیل  زنده ماند که ظاهر موسی را دوست داشت، خودش را شبیه به ظاهر موسی کرده بود. درست است اصل دل است اما بالاخره ظاهر هم اهمیت دارد. اگر ظاهر خراب بشود دل هم خراب می شود. 


ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* نظر:
پربازدیدترین اخبار
پنجره
تازه ها
پرطرفدارترین عناوین