عقیق | پایگاه اطلاع رسانی هیئت ها و محافل مذهبی

کد خبر : ۷۱۵۱۱
تاریخ انتشار : ۰۱ اسفند ۱۳۹۴ - ۱۱:۴۸
سید‌جلال متقی موسوی معلم پیشکسوت قرآنی دار فانی را وداع گفت.
عقیق:سید‌جلال متقی‌موسوی از معلمان پیشکسوت قرآنی شهر تهران شب گذشته، 30 بهمن دار فانی را وداع گفت.

یادآور می‌شود، استادسیدجلال متقی‌موسوی مؤسس مکتب قرآن و عترت و معلم قرآن بود که حدود یک قرن به آموزش قرآن پرداخت. وی را به عنوان «مبتکر فن و روش تفکیک و بخش‌خوانی آموزش قرآن کریم» می‌شناسند و از خردادماه سال گذشته به دلیل سکته مغری و لمس شدن بخشی از بدنش در بستر بیماری بود.

گفتنی است؛ مراسم تشییع این معلم قرآنی امروز ساعت 9 از مقابل مسجد سادات اخوی واقع در خیابان مجاهدین اسلام، خیابان ایران برگزار می‌شود و پیکرش در بهشت زهرا(س) آرام می‌گیرد.

مراسم ترحیم نیز دوشنبه، سوم اسفندماه از ساعت 15:30 تا 17 در مسجد علی ابن موسی‌الرضا(ع) واقع در خیابان 17 شهریور، خیابان شهید قادری(سقاباشی) برپا می‌شود.

وی متولد سال 1307 در اقلید فارس بود که در خردسالی پدرش را از دست داد، شغل پدر را که کشاورزی بود، ادامه داد و در سن 13 سالگی اولین کلاس قرآن خود را دایر کرد. خود می‌گوید: «از ابتدای نوجوانی با تحمل سختی‌های بسیاری چون دوری راه به دنبال جذب افراد برای آموزش صحیح‌خوانی قرآن بودم. این من بودم که دنبال دیگران می‌گشتم تا به آنها قرآن بیاموزم، منتظر نمی‌ماندم کسی به سراغ من آید».

این مؤسس مکتب‌خانه قرآن که سراسر زندگی‌اش را دارای خاطراتی از مبارزات انقلابی و پیروزی انقلاب می‌دانست می‌گوید: «اگر دوباره به سال‌های گذشته، بازگردم، بازهم در این راه قدم برمی‌دارم چون ما بدهکار قرآن هستیم و قرآن کریم نور چشم‌های من است».

منبع:ایکنا

ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* نظر:
پربازدیدترین اخبار
پنجره
تازه ها
پرطرفدارترین عناوین