عقیق | پایگاه اطلاع رسانی هیئت ها و محافل مذهبی

کد خبر : ۷۱۴۹۸
تاریخ انتشار : ۰۱ اسفند ۱۳۹۴ - ۱۴:۳۵
‌آيت‌الله سبحاني با بيان اين‌كه «بوسيدن قرآن و در و ديوار مراقد مطهر ائمه(ع) از روي تقرب است و نه تعبد» گفت: وهابيون كه ما را متهم مي‌كنند، فرق ميان اين دو را نفهميده و خلط كرده‌اند.
عقیق:آیت الله سبحانی در درس خارج خود در مسجد اعظم در سخناني با اشاره به اينكه «وهابيون بوسيدن قرآن و در و ديوار مراقد مطهر ائمه(ع) را شرك مي‌دانند» گفت: اينها ميان تقرب و پرستش خلط كرده و تفاوتي قايل نمي‌شوند.
وي ادامه داد: حب به پيامبر(ص) و قرآن، تقرب است و پرستش نيست و مومنون كساني هستند كه همه چيز را در برابر رضايت خدا و رسول ناديده بگيرد و حب آنان مقدم بر همه چيز در نزد آنان باشد.
وي افزود: اينكه ما قرآن و يا در و ديوار امامزادگان را مي‌بوسيم براي اين نيست كه آن را پرستش كنيم بلكه براي اين است كه با ابراز محبت به خدا تقرب بيشتري بيابيم.
اين استاد برجسته حوزه و مفسر قرآن گفت: پرستش در امور عبادي مانند احكام و فروع دين صدق نمي‌كند، بلكه انجام اين تكاليف دستور الهي است و كسي كه آن را انجام دهد به خدا نزديك شده است و مايه تقرب اوست.
اين مرجع تقليد با بيان اين‌كه «ابراز حب و علاقه ما به معصومين(ع) از روي تعبد نيست بلكه با نيت تقرب صورت مي‌گيرد» به روايتي از پيامبر(ص) اشاره و تصريح كرد: ايشان فرموده‌اند كه بهترين شما كسي است كه اخلاق نيكو داشته و با ديگران و به خصوص خانواده‌اش مهربان باشد.
وي افزود: گاهي مي‌بينيم برخي زن و شوهرها از همسرشان گلايه دارند ولي اگر ما پيرو پيامبر(ص) هستيم نبايد اين مسايل را در خانواده‌ها داشته باشيم.
وي تاكيد كرد: پيامبر(ص) خودشان اسوه حسنه و مظهر خوش خلقي و اخلاق نيك بودند و همين عامل باعث جذب افراد به اسلام بود.

منبع:حج

ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* نظر:
پربازدیدترین اخبار
پنجره
تازه ها
پرطرفدارترین عناوین