عقیق | پایگاه اطلاع رسانی هیئت ها و محافل مذهبی

کد خبر : ۷۱۴۴۹
تاریخ انتشار : ۲۹ بهمن ۱۳۹۴ - ۱۳:۳۹
سوم اسفندماه؛
مسئول نظارت و برنامه ریزی حوزه علمیه مازندران از برگزاری همایش "بصیرت فاطمی" با حضور مدیران مدارس علمیه استان، در ساری خبر داد.
عقیق:حجت الاسلام جواد قنبری در گفتگویی در مازندران، با بیان این که هنوز جامعه امروز ما با اندیشه های متعالی حضرت فاطمه زهرا(س) به خوبی آشنا نشده است، گفت: فرهنگ فاطمی باید در متن زندگی مردم نهادینه شود.

مسئول نظارت و برنامه ریزی حوزه علمیه مازندران، حضرت فاطمه زهرا(س) را اسوه زنان و مردان معرفی کرد و بیان داشت: وی جان پاکش را برای خدمت به دین فدا کرد و به شهادت رسید و سیره عملی این چنین شخصیتی بهترین الگو برای آحاد جامعه است.

وی، بصیرت و ولایت مداری مهم ترین شاخصه حضرت فاطمه زهرا(س) دانست و بیان داشت: آن بانوی نمونه اسلام تسلیم محض ولایت بود و این همان بصیرتی است که باید امروز مورد توجه آحاد جامعه ما باشد.

حجت الاسلام قنبری در ادامه با اشاره به این که همایش "بصیرت فاطمی"  دوشنبه، سوم اسفند ماه، با همکاری بسیج طلاب و مدیریت حوزه مازندران، درسپاه کربلا استان برگزار خواهد شد،  گفت: در این همایش معیارها و شاخص های تقویت بصیرت در جامعه از سوی حاضران مورد تبیین و بررسی قرار خواهد گرفت.

مسئول نظارت و برنامه ریزی حوزه علمیه مازندران با اشاره به این که روشنگری و بصیرت را مهم ترین رسالت امروز روحانیت دانست و خاطرنشان کرد: به حتم تقویت بصیرت در جامعه اسلامی می تواند جامعه را در برابر توطئه های دشمنان بیمه کند.

وی با بیان این که امروز بیش از هر زمان دیگری نیازمند بصیرت در بخش های مختلف جامعه هستیم، تصریح کرد: اگر بصیرت نباشد، در شرایط و عرصه های خاص نمی توانیم مسیر صحیح را تشخیص دهیم.

حجت الاسلام قنبری، بصیرت و هوشیاری را مهم ترین عامل خاموش کردن فتنه دشمن در سال 88 دانست و گفت: بصیرت عمیق دینی سبب شد تا انقلاب اسلامی در ایران ایجاد شود و مکتب امام راحل و مقام معظم رهبری برگرفته از بصیرت دینی است.

مسئول نظارت و برنامه ریزی حوزه علمیه مازندران با بیان این که اگر بصیرت در جامعه دینی نباشد در شرایط غبار آلود نمی توانیم در مسیر صحیح گام برداریم، خاطرنشان کرد: جامعه امروز ما نیازمند بصیرت و ولایت مداری فاطمی است و در این مسیر حضرت فاطمه(س) بهترین الگوی برای جامعه است.

وی با بیان این که بی بصیرتی ضربات جبران ناپذیری برای جامعه اسلامی در طول تاریخ داشته است، خاطرنشان کرد: پس از پیروزی انقلاب اسلامی نیز برخی بی بصیرتی ها موجب شد کشورمان در مقاطعی دچار مشکلاتی شود که خوشبختانه با مدیریت صحیح و عالمانه مقام معظم رهبری برطرف شد.

حجت الاسلام قنبری با تاکید بر این که طلاب و روحانیان باید در منابر و خطابه های خود به مقوله بصیرت توجه ویژه ای داشته باشند، بیان داشت: یکی از مهم ترین وظایف روحانیت در جامعه امروز بصیرت بخشی به جامعه است.

مسئول نظارت و برنامه حوزه علمیه مازندران با اشاره به این که مقام معظم رهبری در سال های اخیر همواره بر مسأله بصیرت در جامعه تأکید دارند، گفت: تنها راه شکست توطئه های دشمن به ویژه در مسأله نفوذ نیز داشتن بصیرت دینی است.


منبع:حوزه


ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* نظر:
پربازدیدترین اخبار
پنجره
تازه ها
پرطرفدارترین عناوین