عقیق | پایگاه اطلاع رسانی هیئت ها و محافل مذهبی

کد خبر : ۷۱۳۷۷
تاریخ انتشار : ۲۸ بهمن ۱۳۹۴ - ۰۶:۳۹
رئیس بنیاد نشر و پژوهش مسجد جمکران خبرداد:
رئیس بنیاد نشر و پژوهش مسجد جمکران از آغاز نمایه‌سازی اسناد شفاهی جمکران در راستای پروژه تاریخ شفاهی این مکان مقدس با همکاری ۱۸ نفر از خادمان فرهنگی مسجد خبرداد.
عقیقبه نقل از روابط عمومی مسجد مقدس جمکران، دکتر سیدمجید امامی با اشاره به این که نمایه‌سازی اسناد شفاهی مسجد مقدس جمکران آغاز شده است، عنوان کرد: نمایه‌سازی يكی از فرآيندهای سازماندهی منابع كتابخانه است كه در آن، منابع به صورتی كه برای استفاده‌كننده دسترس‌پذیر باشد، استخراج و ارائه می‌شود.

رئیس بنیاد نشر و پژوهش مسجد مقدس جمکران اظهارکرد: برنامه‌های فرهنگی مسجد مقدس جمکران در سال‌های گذشته به صورت نوارهای کاست ضبط و ثبت شده بود که این اسناد شفاهی جهت تبدیل به مالتی‌مدیا (چندرسانه‌ای) نمایه‌سازی می‌شود.

امامی با بیان اینکه نمایه‌سازی اسناد شفاهی مسجد مقدس جمکران در راستای پروژه تاریخ شفاهی صورت می‌گیرد، گفت: کارشناسان کتابخانه تخصصی صاحب الزمان(عج) به کمک 18 نفر از خادمان فرهنگی مسجد مقدس جمکران، نمایه‌سازی اسناد شفاهی این مکان مقدس را آغاز کردند.

وی یادآور شد: در کتابخانه تخصصی مسجد مقدس جمکران 15 هزار نوار کاست با محتوای برنامه‌های فرهنگی مسجد مقدس جمکران ازجمله سخنرانی، مداحی، تواشیح، محافل انس با قرآن و . . . وجود دارد که این اسناد جهت دسترسی و استفاده آسان علاقمندان و قابلیت نصب بر روی رایانه و تلفن همراه به مالتی مدیا تبدیل می‌شود.

رئیس بنیاد نشر و پژوهش مسجد مقدس جمکران خاطرنشان کرد: طرح تبدیل اسناد شفاهی به مالتی مدیا (چندرسانه‌ای) به همت بنیاد نشر و پژوهش و با همکاری معاونت فرهنگی، مدیریت روابط عمومی و بین الملل و همچنین معاونت برنامه‌ریزی و توسعه فناوری اطلاعات مسجد مقدس جمکران اجرا می‌شود.


منبع:شبستان


ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* نظر:
پربازدیدترین اخبار
پنجره
تازه ها
پرطرفدارترین عناوین