عقیق | پایگاه اطلاع رسانی هیئت ها و محافل مذهبی

کد خبر : ۷۱۳۲۱
تاریخ انتشار : ۲۷ بهمن ۱۳۹۴ - ۱۴:۵۹
معاون اجرايي و اعزام ستاد عمره و عتبات دانشگاهيان خبر داد؛
معاون اجرايي و اعزام ستاد عمره و عتبات دانشگاهيان از اعزام بيش از 2600 دانشجو به عتبات عاليات در چهاردهمين دوره اعزام هاي اين ستاد خبر داد و اظهار داشت:تاكنون بيش از دو هزار و 600 دانشجو در قالب 66 كاروان به عتبات عاليات سفر كرده اند كه از اين تعداد 24 كاروان زميني و 42 كاروان هوايي اعزام شده اند. و تا پايان فروردين ماه 95 آمار اعزام ها به بيش از 11 هزار نفر خواهد رسيد.
عقیق:محمد زارع، معاون اجرايي و اعزام ستاد عمره و عتبات دانشگاهيان در گفت وگو با خبرنگار پايگاه اطلاع رساني حج از اعزام بيش از 2600 دانشجو به عتبات عاليات در چهاردهمين دوره اعزام هاي اين ستاد خبر داد.

وي افزود: چهاردهمين دوره اعزام دانشجويان به عتبات از 5 بهمن ماه آغاز شده و اين اعزام ها تا پايان فروردين ماه 95 ادامه خواهد داشت.

زارع اظهار داشت: تاكنون بيش از دو هزار و 600 دانشجو در قالب 66 كاروان به عتبات عاليات سفر كرده اند كه از اين تعداد 24 كاروان زميني و 42 كاروان هوايي اعزام شده اند. و تا پايان فروردين ماه 95 آمار اعزام ها به بيش از 11 هزار نفر خواهد رسيد.

وي گفت: با توجه به اينكه تمامي كاروان هاي دانشجويي داراي روحاني هستند؛ از اين رو ستاد عتبات دانشگاهيان، مداحان ثابتي را در نجف و كربلا در نظر گرفته است كه مراسم استقبال و زيارت اول در حرم و وداع شب آخر در كربلا و نجف، زير نظر روحاني محترم كاروان و با حضور مداحان اعزامي برگزار مي شود.

زارع يادآور شد: همچنين كارهاي فرهنگي با اشراف بعثه مقام معظم رهبري در كربلا و در نجف ويژه دانشگاهيان انجام مي شود كه از آن جمله اعزام دانشگاهيان براي زيارت حربن يزيد رياحي با روايت گري مصور توسط راوي و نماينده بعثه در مرقد مطهر ايشان برگزار مي شود.

وي اعلام كرد: همچنين همايش هاي جداگانه اي در كربلاي معلا در بعثه مقام معظم رهبري برگزار مي شود كه دانشجويان در اين همايش تجديد ميثاق مجددي با امام، شهدا و مقام معظم رهبري مي ببندند.

معاون اجرايي ستاد عمره و عتبات دانشگاهيان افزود: سخنراني نماينده بعثه مقام معظم رهبري در عراق و دو تن از دانشجويان در ارتباط با اثر زيارت آقا سيد الشهدا و فرهنگ عاشورا و اثر پذيري قشر دانشگاهي و پيرو آن اثر گذاري آنها در دانشگاه ها و دانشگاهيان از جمله برنامه هاي اين همايش است. همچنين روايتگري تلفيقي حادثه عاشورا و جريان جنگ تحميلي و دفاع مقدس براي دانشجويان نمايش داده مي شود.

وي ادامه داد: همچنين برنامه هاي ويژه در نجف اشرف براي دانشجويان برگزار مي شود كه روايت گري نجف شناسي در محل صافي صفا بازديد از كتابخانه شهيد آيت الله حكيم و كتابخانه علامه اميني از جمله اين برنامه ها به شمار مي آيد.

زارع افزود: حضور در بيت حضرت امام و سخنراني نماينده بعثه مقام معظم رهبري در نجف از ديگر برنامه هاي دانشگاهيان است كه در اين برنامه پيرامون شخصيت امام، ساده زيستي و تقرب به خدا و ولايت مداري شخص امام در 13 سال اقامت در نجف اشرف براي دانشگاهيان بازگو مي شود.

معاون اجرايي ستاد عمره و عتبات دانشگاهيان گفت: برنامه زيارت امين الله هر شب همراه با وداع دانشگاهيان در حرم مطهر اميرالمومنين علي بن ابي طالب برگزار مي شود.

وي ياد آور شد: تمامي كاروان هاي دانشگاهي جلسات قبل از سفر داشته و در بعد از سفر هم آنها با تأمين محل اقامت در جوار حرم حضرت معصومه برگزار مي شود.

زارع اعلام كرد: بسته هاي فرهنگي در ايران تحويل دانشگاهيان مي شود و در روز آخر سفر در كربلا و يا نجف يك آزمون از بسته هاي فرهنگي كه در قبل از سفر تحويل آنها شده است گرفته مي شود و به نفرات برتر جوايزي كه ارزنده ترين آنها سفر مجدد عتبات است داده مي شود.

منبع:حج

ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* نظر:
پربازدیدترین اخبار
پنجره
تازه ها
پرطرفدارترین عناوین