عقیق | پایگاه اطلاع رسانی هیئت ها و محافل مذهبی

کد خبر : ۷۱۰۰
تاریخ انتشار : ۰۶ ارديبهشت ۱۳۹۲ - ۰۹:۰۰
یکی از علماء تبریز طول عمر امام عصر(عج) برایش جای سوال بود که چگونه پاسخ مخالفین را آن هم از قرآن در این زمینه بدهم؟ به او جوابی جالب و خواندنی داده شد.
عقیق: سیدی از علماء تبریز که مقیم نجف اشرف بوده چنین حکایت نموده: در مسجد سهله پس از زیارت مقام حضرت حجت(عجل الله تعالی فرجه الشریف) به قلبم خطور نمود که اگر یک سنی مذهب از من بپرسد که درخصوص سن مبارک حضرت صاحب الزمان در قرآن چه دارید یعنی کدام آیه دلالت دارد بر طول عمر آن حضرت؟ در جواب چه بگوییم.

هر چه فکر کردم چیزی به ذهنم نرسید. با همین حال، خوابم برد در عالم رؤیا دیدم در مسجد کوفه هستم و پرده ای کشیده شده که در پشت آن پرده حضرت حجت(عجل الله تعالی فرجه الشریف) تشریف دارند.

شخصیدو نفر را به محضر آن حضرت برد آنها آن حضرت را زیارت نمودند چون نوبت به من رسید همین که پرده را بلند کردیم و چشم آن حضرت به من افتاد بدون تأمل فرمودند:
« وَ إنَّ یُونُسَ لَمِنَ المُرسَلینَ * إذ اَبَقَ إلی الفُلکِ المَشحُونِ * فَساهَمَ فَکانَ مِنَ المُدحَضِینَ * فَالتَقَمَهُ الحُوتُ و هو مُلیمٌ * فَلولا أنَّهُ کان مِنَ المُسَبِّحین * لَلَبِثَ فی بَطنِه إلی یَومِ یُبعَثُون»(139 تا 144 سوره مبارکه صافّات و یونس از رسولان (ما) است(به خاطر بیاور) زمانی را که به سوی کشتی پر(از جمعیت و بار) فرار کرد و با آنها قرعه افکند و (قرعه به نام او افتاد و) مغلوب شد(او را به دریا افکندند) و ماهی عظیم او را بلعید، در حالی که مستحق سرزنش بود و اگر او از تسبیح کنندگان نبود تا روز قیامت در شکم ماهی می ماند!)

پس از خواب بیدار شدم دیدم اشکال به کلی از ذهنم رفع شده است درحالی که با خود زمزمه می کردم و می گفتم:« خدایی که می تواند حضرت یونس سلام الله علیه را در شکم ماهی تا روز قیامت بدون آب، غذا و هوا زنده بدارد، هم او نیز می تواند حضرت حج(عجل الله تعالی فرجه الشریف) را در روی زمین تا وقت ظهور ایشان که از قیامت چندین مرحله بلکه چندین هزار سال کمتر است، زنده نگاه دارد.

منبع:598
211001


ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* نظر:
پربازدیدترین اخبار
پنجره
تازه ها
پرطرفدارترین عناوین