عقیق | پایگاه اطلاع رسانی هیئت ها و محافل مذهبی

کد خبر : ۷۰۸۶۹
تاریخ انتشار : ۱۷ بهمن ۱۳۹۴ - ۱۵:۴۴
نماینده ولی فقیه در استان کردستان گفت: رسیدن به تقریب مذاهب و تقویت وحدت و اتحاد، مهم‌ترین راهکار و اقدام عملی برای مقابله با توطئه‌ها و تهدیدات دشمنان است.
عقیق: به نقل از پایگاه اطلاع رسانی دفتر نماینده ولی فقیه در استان کردستان، آیت‌الله سیدمحمد حسینی‌شاهرودی در آیین افتتاح موسسه علمی و پژوهشی امام شافعی با اشاره به جایگاه مهم روحانیون در جامعه اظهار کرد: روحانیون در روند اطلاع رسانی و آگاه‌سازی مردم نقش کلیدی دارند و در این راستا باید در تمامی زمینه ها آگاهی داشته و بر علوم روز مسلط باشند.
 
وی با اشاره به رسالت خطیر روحانیون در حل مشکلات و پاسخ گویی به شبهات، گفت: روحانیون باید با تکیه بر مطالعه و تحقیق و پژوهش بتوانند پاسخگوی شبهات مردم بویژه نسل جوان باشند.
 
نماینده ولی فقیه در استان کردستان عنوان کرد: ابزارهای ارتباطی نوین می‌توانند تهدیدی برای نسل جوان باشند و باید آگاهانه و با نهایت درایت و هوشمندی این تهدیدات را به فرصت تبدیل کرد.
 
وی گفت: غرب همیشه به دنبال پیاده‌ سازی نظام های سکولار بوده و قصد دارد مظاهر دینی و اسلامی را از جوامع اسلامی زدوده و آنها را پاک کند.
 
آیت‌الله حسینی‌شاهرودی با بیان نقش مهم و تاثیرگذار انقلاب اسلامی ایران بر همه دنیا، افزود: غرب و صهیونیسم تمام توان خود را برای نابودی اسلام و نظام های اسلام و ارزش های اسلامی به کار گرفته است و برای رسیدن به اهداف خود از هر وسیله‌ای استفاده می‌کند.
 
وی به بازتاب‌های پیروزی انقلاب ملت ایران اشاره کرد و افزود: سیاستمداران غربی با استفاده از جنگ روانی در پی مقابله با انقلاب ایران و ارزش‌های اسلامی هستند و نفوذ در فرهنگ اسلامی کشورهای اسلامی یکی از ابزارهای آنها برای ایجاد جنگ روانی است.
 
نماینده ولی فقیه در کردستان گفت: جبهه استکبار بدون در نظر گرفتن شیعه و سنی تمام جامعه مسلمانان را هدف گرفته و از هر ترفندی برای ضربه به اسلام و مسلمان ها استفاده می‌کند.
 
وی افزود: جذب جوانان نخبه دانشگاهی کشورهای اسلامی یکی از روش‌های دشمنان برای عقب مانده نگه داشتن کشورهای اسلامی و ضربه به مسلمانان است.
 
آیت‌الله حسینی‌شاهرودی ادامه داد: دشمنان نظام و انقلاب در طول عمر انقلاب اسلامی ایران هیچ وقت بدون فعالیت و برنامه نبوده‌اند و در همه حال در پی طراحی دسیسه‌هایی برای ضربه زدن به کشور ما بوده‌اند.
 
وی گفت: عدم موفقیت حربه‌های دشمنان و شکست های پی در پی آنها برای ضربه زدن به انقلاب ما تنها به این دلیل بوده است که نظام جمهوری اسلامی ایران یک نظام الهی است.
 
نماینده ولی فقیه در استان کردستان افزود: جمهوری اسلامی ایران پیگیری امور روحانیون و طلاب را در اولویت خود قرار داده است و امروز در تمامی شهرستان‌های استان کردستان مدارس علوم دینی در حال تکمیل و فعالیت است.
 
وی با اشاره به خدمات ارائه شده به طلاب و روحانیون گفت: روحانیون و طلاب علوم دینی و حوزه‌های علمیه در بهره‌مندی از خدمات و امکانات یکسان هستند و هیچ تفاوتی بین آنها نیست.
 
آیت‌الله حسینی‌شاهرودی گفت: شهید ملا برهان عالی در آخرین مصاحبه خود به تقارن مذهب شافعی و جعفری اشاره کرد که جداً با تحقیق می توان به این مهم دست یافت.
 
وی افزود: رسیدن به تقریب مذاهب و تقویت وحدت و اتحاد، با تکیه بر اشتراکات فراوانی که مذاهب اسلامی با همدیگر دارند مهم‌ترین راهکار برای مقابله با توطئه‌های دشمنان است.
 
نماینده ولی فقیه در استان کردستان با اشاره به فعالیت سایت شافعی نیوز، گفت: سایت شافعی نیوز با رویکرد علمی به دنبال تحقیق و پژوهش در عرصه علمی علوم اسلامی به زبان‌های مختلف است که براساس تحقیقات به عمل آمده بازدید کننده‌های زیادی از کشورهای مختلف داشته است.

منبع:حوزه


ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* نظر:
پربازدیدترین اخبار
پنجره
تازه ها
پرطرفدارترین عناوین