عقیق | پایگاه اطلاع رسانی هیئت ها و محافل مذهبی

کد خبر : ۷۰۴۶۳
تاریخ انتشار : ۰۶ بهمن ۱۳۹۴ - ۱۱:۳۷
حاج محمد عبدی:
حاج محمد عبدی با تأکید بر اینکه مردم و مسئولان باید از مقام معظم رهبری حمایت کنند، گفت: هیئت‎‌های مذهبی باید عوامل نفوذی را شناسایی و رسوا کنند.
عقیق:حاج محمد عبدی در گفت‌وگوی اختصاصی با بسیج مداحان در ارتباط با تأثیر هیئات مذهبی در پیروزی انقلاب بیان داشت: موضوع روشنگری منبرها برای مردم از عوامل اصلی انقلاب بود و سخنرانان باعث کنار رفتن حجاب و حضور بیشتر مردم در صحنه ‌شدند.
این مداح اهل بیت (ع) در پاسخ به اینکه چرا با وجود مراقبت‌های زیاد، مردم شوق بیشتری برای برگزاری هیئت داشتند، گفت: محبت و علاقه به امام حسین (ع) در واقع با پوست و گوشت مردم آمیخته شده بود.
وی ادامه داد: این محبت عجین شده با روح مردم، نسل به نسل می‌چرخد. دشمنان تمهیدات زیادی را برای برگزاری هیئت در نظر می‌گرفتند اما در رسیدن به خواسته خود ناکام ماندند.

خاطرات انقلابی
عبدی در ارتباط با اقداماتش در زمان انقلاب ابراز داشت: من در آن زمان خردسال بودم ولی یادم هست که برادران بزرگترم برای ساختن کوکتل مولوتف، بطری‌هایی را به منزل می‌آوردند و من هم در حد توانم، در ساختن آن‌ها به برادرانم کمک می‌کردم.
این ستایشگر اهل بیت (ع) اضافه کرد: با توجه به اینکه پدرم مداح بود، به همین واسطه در مراسم‌هایی که ایشان می‌گرفتند شرکت می‌کردم و یاد دارم که روحانیون بیشتر از حریت و آزادگی امام خمینی (ره) صحبت و آن‌ها را به مردم گوشزد می‌کردند.
وی در ادامه به بیان خاطره‌ای از زمان حضورش در زمان انقلاب پرداخت و عنوان کرد: حسینیه محل برگزاری هیئت پدرم در ورزشگاهی خاکی واقع بود و ما در آن مراسم برگزار می‌کردیم. نکته جالب این بود که علی‌رغم محدودیت‌ها و مراقبت‌های حکومت وقت، باز هم مردم مراسم را پرشورتر برگزار می‌کردند و ترسی نداشتند.
عبدی با اشاره به اینکه اکثر منبرها و سخنرانی‌های ناطقان انقلابی به موضوع بصیرت افزایی اختصاص داشت و مطابقت موضوع بصیرت افزایی با مسائل جاری روز یادآور شد: امروزه مقام معظم رهبری به «تشیع انگلیسی» و مسئله «نفوذ» تأکید زیادی دارند. در این راستا باید هم مسئولان و هم مردم دقت زیادی داشته باشند و از بیانات رهبر حمایت کنند تا توطئه‌های عوامل خارجی و دشمنان خنثی شود.

ورود مداح به مسائل سیاسی از نان شب هم واجب‌تر است
ذاکر خاندان عصمت و طهارت (ع) در ارتباط با ورود مداحان به مسائل سیاسی اظهار داشت: ورود به سیاست از نان شب هم برای مداحان واجب‌تر است. اساتید مداحی نیز هیئت‌ها و محافل مذهبی را گردان‌های فرهنگی می‌دانند و مداحان هم باید این رسالت را به خوبی انجام دهند.
وی در ادامه تصریح کرد: همه ما می‌دانیم که دین از سیاست جدا نیست. از نظر من هیئات باید رسالت روشنگری را به خوبی انجام دهند و در مباحثی مانند شیعه انگلیسی می‌توانند موفق عمل کرده و عوامل نفوذی را در هیئات رسوا کنند. هیئت‌های مذهبی باید مانع از به خطر افتادن انقلاب و به وجود آمدن فتنه‌های جدید شوند.
عبدی در پایان در تشریح مهم‌ترین وظیفه هیئات مذهبی در مقابله با تهاجم فرهنگی دشمنان خاطرنشان کرد: مهم‌ترین مقوله‌ای که در هیئت مطرح می‌شود، جنبه فرهنگی آن است. در واقع، شفاف سازی از وظایف اصلی هیئت‌هاست. محافل مذهبی باید پرده‌ها را از مقابل چشمان مردم عام کنار بزنند و ورود آن‌ها به عرصه سیاست و انتخابات می‌تواند مؤثر باشد.

ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* نظر:
پربازدیدترین اخبار
مطالب مرتبط
پنجره
تازه ها
پرطرفدارترین عناوین