عقیق | پایگاه اطلاع رسانی هیئت ها و محافل مذهبی

کد خبر : ۷۰۳۴۸
تاریخ انتشار : ۰۴ بهمن ۱۳۹۴ - ۱۲:۴۷
در دومین جلسه مدرسه دعبل عنوان شد:
استاد شفیعی سروستانی: مداحان می توانند و باید نقش به سزایی در معرفت افزایی نسبت به امام زمان(عج) ایفا کنند و این دِینی است که مخاطبان و حاضران در جلسات بر آنها دارند.
عقیق:دومین جلسه از سلسله نشست‌های فرهنگی مدرسه دعبل، در سالن اجتماعات بنیاد دعبل خزاعی با سخنرانی استاد اسماعیل شفیعی سروستانی و حضور جمعی از مداحان عضو بنیاد دعبل برگزار شد.

استاد شفیعی سروستانی در ابتدای نشست با اشاره به غفلت نسبت به جایگاه و شخصیت حقیقی حضرت ولیعصر(عج) گفت: حتی استعانت از ایشان هم رنگ و بوی تجارت دارد. این نوع استعانت بازی با اسم حضرت باری است.

وی در ادامه با بیان این مطلب که معرفت محبین، نسبت به امام بسیار ناچیز است افزود: بخش قابل توجهی از این معرفت جنبه شعاری دارد و از نوع معرفت اسمی و توصیفی است که یقینا این نوع معرفت نمی تواند انسان را از مرگ جاهلی که در روایات متذکر شده اند نجات بخشد. متاسفانه معرفت ما نسبت به امام زمان(عج) از شناخت معاندین کمتر است.

این محقق حوزه مهدویت به عدم کارایی نظام آموزشی و برنامه های صدا و سیما در ایجاد و افزایش معرفت نسبت به مهدی موعود اشاره کرد و آنچه در کتب درسی و رسانه ها ارائه می شود را از نوع شناخت اسمی و توصیفی ارزیابی نمود.

وی افزود: مداحان می توانند و باید نقش به سزایی در معرفت افزایی نسبت به امام زمان(عج) ایفا کنند و این دینی است که مخاطبان و حاضران در جلسات بر آنها دارند.

مدیر مسئول نشریه موعود سپس به بیان هدف بنی امیه از واقعه کربلا پرداخت و گفت: هدف بنی امیه این بود که پیام کربلا به لحاظ زمانی و مکانی و محتوایی در همان جا دفن شود و تمام شود. اما وظیفه صاحبان دم، امتداد زمانی و مکانی پیام عاشوراست تا قیامت کبری.

استاد سروستانی با اشاره به پیوند کربلا و ظهور گفت: هدف حضرت حسین بن علی(ع) محقق نشده، حق پایمال شده و پرچم بر زمین مانده، باید احقاق شود و برافراشته شود. و تبیین واقعه کربلا باید به تاسیس حکومت جهانی حضرت امام زمان(عج) منجر شود.

وی افزود: اولویت اول در تعلیم و تربیت دینی، بیان مقصد است و آنگاه که میل رفتن پیدا شد، چگونه رفتن بیان می شود.

استاد شفیعی سروستانی ضمن بیان این مطلب که تحولات بزرگی در زمینه های سیاسی، فرهنگی و اقتصادی در جهان در حال شکل گیری است، گفت: در روایات حدود۱۲۰۰علامت برای ظهور منجی بیان شده و جز ۵علامت حتمی، عموم نشانه های ظهور رخ داده است.

در ادامه جلسه چند کلیپ در مورد تلاشهای انبوه رسانه ای دشمنان اهل بیت پخش شد و استاد سروستانی با بیان ضرورت تربیت یاران حضرت، قتل عام و تخریب شهرهای سوریه، عراق و یمن را تلاش دشمنان برای تخریب بستر و امکانات موجود برای ظهور مهدی موعود ارزیابی کرد.

وی در پایان بر ضرورت تلاش و طلب و جزع برای تعجیل ظهور امام زمان(عج) تاکید کرد.

منبع:دعبل

ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* نظر:
پربازدیدترین اخبار
مطالب مرتبط
پنجره
تازه ها
پرطرفدارترین عناوین