عقیق | پایگاه اطلاع رسانی هیئت ها و محافل مذهبی

کد خبر : ۷۰۳۳۷
تاریخ انتشار : ۰۴ بهمن ۱۳۹۴ - ۱۰:۱۶
آیت‌الله جوادی‌آملی:
آیت‌الله جوادی‌آملی با گلایه از چاپ قرآن کریم با خط عثمان طه گفت: خواندن و نوشتن قرآن کریم با خط عثمان طه برای بسیاری از افرادی که می‌خواهند قرآن را آموزش ببینند دشوار است.
عقیق:حضرت آیت‌الله جوادی آملی بعد از ظهر شنبه در دیدار مهدی قره شیخ‌لو رئیس دارالقرآن الکریم کشور، حجت‌الاسلام عباس اسکندری مدیرکل تبلیغات اسلامی استان قم و تعدادی از فعالان برجسته قرآنی اظهار داشت که خواندن و نوشتن قرآن کریم با خط عثمان طه برای بسیاری از افرادی که می‌خواهند قرآن را آموزش ببینند دشوار است.
 
این مرجع تقلید با بیان اینکه خط نستعلیق، عروس خط‌هاست، گفت: در مسابقات بین المللی بهتر است این نکته جا بیفتد که اگر خطاطان هر کشوری خواستند برابر خط خوانا و زیبای خود، قرآن را بنویسند مانعی نباشد.
 
وی در بیان صفات ثبوتیه قرآن کریم گفت: خواندن قرآن کریم، آسان است ولی فهمیدن آن بسیار سخت است. قرآن، وزین و نفس‌گیر و دلپذیر است، به گونه‌ای که وقتی بر پیامبر نازل می‎شد آن حضرت احساس خستگی می‌کردند.
 
آیت‌الله جوادی آملی به بیان آثار سلبی قرآن کریم پرداخت و تاکید کرد: قرآن کریم، سبک و بی‌مغز و خفیف و دشوار نیست. قرآن سنگین است ولی دشوار نیست و آسان است ولی سبک نیست. بنابراین چنین کتاب دلپذیر را بچه‌ها می‌فهمند و می‌پذیرند، اما با خط عثمان طه به زحمت می‌فهمند و می‌خوانند.
 
این مرجع تقلید با اشاره به ادعای سعودی‌ها که در چاپ قرآن کریم، خود را برتر می‌دانند، اظهار داشت: آنها چون به حرمین شریفین نزدیک هستند و قرآن چاپ می‌کنند، خود را به آنها وابسته می‌دانند، در حالی که دستشان خالی است.
 
مفسر بزرگ قرآن کریم تصریح کرد: قرآن ترجمه شده با زبان فارسی در کتابخانه مدینه موجود است و باید این را جا انداخت که هر ملتی می‌تواند قرآن کریم را طبق زبان و فرهنگ خود نگارش کند، به گونه‌ای که خواندن آن یکی باشد.
 
در ابتدای این دیدار مهدی قره شیخ‌لو رئیس سازمان دارالقرآن الکریم کشور و حجت‌الاسلام عباس اسکندری مدیرکل تبلیغات اسلامی استان قم گزارشی از فعالیت‌های قرآنی ارائه کردند.

منبع:مهر

ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* نظر:
پربازدیدترین اخبار
پنجره
تازه ها
پرطرفدارترین عناوین