عقیق | پایگاه اطلاع رسانی هیئت ها و محافل مذهبی

کد خبر : ۷۰۱۴۰
تاریخ انتشار : ۲۹ دی ۱۳۹۴ - ۱۰:۱۶
همزمان با سالروز ميلاد باسعادت يازدهمين اختر تابناك آسمان امامت و ولايت، شهرستان‌هاي استان تهران غرق در سرور و شادي بوده كه حرم حضرت عبدالعظيم(ع) مركز جشن‌هاي مذهبي است.
عقیق: در شب ولادت باسعادت امام حسن عسكري(ع)، شهرستان‌هاي استان تهران غرق در سرور و شادي بوده و جشن‌هاي ويژه‌اي به همين مناسبت برگزارشده است.
مساجد و امامزادگان واجب‌التعظيم در شب ميلاد باسعادت يازدهمين اختر تابناك آسمان ولايت و امامت، ميزبان عاشقان اهل‌بيت عصمت و طهارت بود و برنامه‌هاي ويژه‌اي به همين مناسبت در اماكن مقدس برگزار شد.
 در شهرستان‌هاي ورامين، پيشوا، قرچك، پاكدشت، دماوند، فيروزكوه، پرديس، شهريار، رباط‌كريم، اسلامشهر، شهر قدس، ملارد، بهارستان و ساير نقاط استان تهران جشن‌هاي ويژه‌اي در شب ميلاد امام حسن عسكري(ع) برگزارشده است.

تقدير از هم نامان امام حسن عسكري(ع) در برخي مناطق استان تهران
برخي از عاشقان امام حسن عسكري(ع) در شب ميلاد باسعادت اين امام همام، با برپايي ايستگاه صلواتي، عشق و ارادت خود را به اهل‌بيت عصمت و طهارت به معرض نمايش گذاشتند.
حضور نوجوانان و آينده‌سازان ايران اسلامي در جشن‌هاي ميلاد امام حسن عسكري(ع)، يكي از ويژگي‌هاي بارز اين برنامه‌ها بود كه اين پيام را به همگان رساند كه جوان ايراني هيچ‌گاه از اهل‌بيت و مكتب اسلام جدا نخواهد شد.
در برخي مساجد شهرستان‌هاي استان تهران و باهدف فرهنگ‌سازي انتخاب اسامي نيكو و اسلامي براي فرزندان، از هم نامان امام حسن عسكري(ع) با اهداي هدايايي تقدير به عمل آمد.
برخي از زوج‌هاي جوان نيز شب ميلاد باسعادت امام حسن عسكري(ع) را به‌عنوان روز آغاز زندگي مشترك خود انتخاب كرده و در اين شب مبارك به خانه بخت رفتند.
برخورد با جريان‌هاي انحرافي يكي از ويژگي‌هاي امام عسكري(ع) بود
حجت‌الاسلام سيد محسن محمودي در جشن ميلاد امام حسن عسكري(ع) در مصلاي صاحب‌الزمان(عج) شهرستان ورامين اظهار داشت: امام حسن عسكري(ع) ازجمله اماماني بود كه با تمام توان و ظرفيت مقابل جريانات انحرافي ايستاد.
امام‌جمعه موقت ورامين افزود: امام عسكري(ع) با بصيرت افزايي و دادن آگاهي به مردم، ماهيت جريانات انحرافي را براي پيروان خود تبيين مي‌كردند.
وي ادامه داد: امام يازدهم اگرچه در سخت‌ترين شرايط به امامت رسيدند اما عليرغم ظلم‌هايي كه متحمل شدند، توانستند نقش مهم و اثرگذاري را در گسترش فرهنگ ناب اسلامي ايفا كرده و مردم را با مفهوم انتظار آشنا سازند.

حضور عاشقان اهل‌بيت عصمت و طهارت در قبله تهران
همچنين جشن ميلاد باسعادت امام حسن عسكري(ع) با حضور مردم مناطق مختلف استان تهران در حرم حضرت عبدالعظيم حسني(ع) برگزار شد.
ارادتمندان اهل‌بيت عصمت و طهارت از نقاط دور و نزديك خود را به قبله تهران رسانده بودند تا اين روز فرخنده و مبارك را به سيد الكريم، حضرت عبدالعظيم حسني(ع) تبريك بگويند.
برنامه‌هاي ويژه‌اي نيز از سوي آستان مقدس حرم حضرت عبدالعظيم حسني(ع) در شب ميلاد يازدهمين اختر تابناك آسمان امامت و ولايت تدارك ديده‌شده بود كه برگزاري جشن ميلاد در مصلاي بزرگ ري ازجمله اين برنامه‌ها بود.

آشنايي مردم با مفهوم انتظار ازجمله وظائف مهم امام عسكري(ع) بود
حجت‌الاسلام رضا غلامي يكي از كارشناسان مذهبي در گفت‌وگو با خبرنگار مهر اظهار داشت: امام عسكري(ع) در دوران امامت خود، علاوه بر وظيفه حراست از مكتب حيات‌بخش اسلام و گسترش آن، يك وظيفه خطير ديگر را بر عهده داشتند.
وي افزود: امام يازدهم بايد از تمامي ظرفيت‌ها براي آشنايي مردم با مفهوم انتظار استفاده مي‌كردند تا در زمان غيبت امام عصر(عج)، مردم دچار مشكل نشوند.
غلامي ادامه داد: خاندان عباسي نيز با توجه به شناختي كه از امام عسكري(ع) داشتند، اين امام همام را تحت شديدترين رنج‌ها و سختي‌ها قراردادند اما امام يازدهم از تمامي فرصت‌ها براي ايفاي نقش تاريخي‌شان استفاده كردند.
حجت‌الاسلام حسن قدوسي نژاد كارشناس مذهبي در گفت‌وگو با خبرنگار مهر اظهار داشت: بخش قابل‌توجهي از زندگي پربركت امام حسن عسكري(ع) تحت تدابير شديد امنيتي نيروهاي عباسي سپري شد.
وي افزود: در تنگنا قرار دادن امام يازدهم، نشان‌دهنده ترس و وحشت خاندان عباسي از ويژگي‌هاي امام حسن عسكري(ع) بود اما اين امام همام توانست در دوران حيات پربركتشان به رسالت خطيري كه بر دوش داشتند، عمل كنند.
قدوسي نژاد ادامه داد: امروز بايد جوانان و نوجوانان با زندگي و سيره امام عسكري(ع) بيش از گذشته مأنوس شده و آن را در زندگي پياده سازند.


منبع:مهر
211008

ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* نظر:
پربازدیدترین اخبار
پنجره
تازه ها
پرطرفدارترین عناوین