عقیق | پایگاه اطلاع رسانی هیئت ها و محافل مذهبی

کد خبر : ۶۹۹۳۳
تاریخ انتشار : ۲۶ دی ۱۳۹۴ - ۱۳:۰۵
نماينده بعثهِ مقام معظم رهبري در عراق با اشاره به بيان برخي از مسائل غيرمستند از سوي افراد، خاطرنشان كرد: اگر سخني را كه ائمه اطهار عليهم‌السلام بيان نفرموده‌اند بخواهيم به آن‌ها نسبت بدهيم از گناهان بزرگ به شمار مي آيد و موجب دوري مردم از حقيقت و شخصيت واقعي اهل بيت مي شود؛ بنابراين كاري كنيم كه سخنان ما معتبر و مستند باشد.
عقیق:حجت الاسلام والمسلمين نجفي روحاني، نماينده بعثه مقام معظم رهبري در عراق، در جمع روحانيون و مداحان اعزامي به عتبات گفت: اهل بيت تنها كشتي نجات بشريت هستند و كشتي امام حسين(عليه السلام) از همه كشتي ها وسيع تر و پرسرعت تر است و زودتر جوامع بشري را از مشكلات پيش روي نجات مي دهد.

وي با اشاره به چگونگي نجات بشريت از بحران اخلاقي، اظهار داشت: گويندگان بايد اين كشتي نجات را به نحو صحيح توصيف و تبيين نمايند و از هرگونه امور موهن و سست و غيرعقلاني دوري كنند تا از بحران اخلاقي رهايي يابند.

نماينده بعثه مقام معظم رهبري در عراق با اشاره به بيان برخي از مسائل غيرمستند از سوي افراد، خاطر نشان كرد: اگر سخني را كه ائمه اطهار عليهم السلام بيان نفرموده اند بخواهيم به آن ها نسبت بدهيم از گناه بزرگ به شمار مي آيد و موجب دوري مردم از حقيقت و شخصيت واقعي اهل بيت مي شود؛ بنابراين كاري كنيم كه سخنان ما معتبر و مستند باشد.

وي انديشه اهل بيت عليهم السلام را برتر از همه انديشه ها دانست و افزود: اهل اطهار عليهم السلام داراي علم الهي هستند و هيچ گونه خطايي در فكر آن ها راه ندارد؛ اگر مي خواهيم راه نجات را پيدا كنيم بايد انديشه و راه ائمه را برويم.

حجت الاسلام والمسلمين نجفي روحاني، از روحانيون و مداحان خواست تا مطالب را مستند بيان كنند و بهانه به دست بدخواهان ندهند.

در ادامه اين جلسه حجت الاسلام محمدحسين عسكري، كارشناس مسؤول فرهنگي بعثه در عتبات به ايراد سخن پرداخت و از روحانيون و مداحان خواست در اجراي برنامه هاي فرهنگي كاروان ها با هم هماهنگي هاي لازم را داشته باشند.

وي در ادامه افزود: متاسفانه در شهر كربلاي معلا برخي اماكن غيرمستند وجود دارد كه بردن زايران به اين اماكن وقت تلف كردن است؛ اما در صورت اصرار آن ها مي توانيد تاريخچه و شيوه پيدايش اين اماكن را به صورت دقيق بيان كنيد تا خود آن ها از رفتن به چنين مكان هاي دوري كنند.

منبع:حج


ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* نظر:
پربازدیدترین اخبار
پنجره
تازه ها
پرطرفدارترین عناوین