عقیق | پایگاه اطلاع رسانی هیئت ها و محافل مذهبی

کد خبر : ۶۹۹۱۴
تاریخ انتشار : ۲۶ دی ۱۳۹۴ - ۱۱:۰۶
مدير عامل موسسه انتشاراتي كتاب جمكران از پالايش كتاب‌هاي منتشرشده تا به امروز در اين مركز خبرداد و گفت: طراحي 6 فروشگاه بزرگ كتاب در مبادي ورودي مسجد جمكران در دستور كار است.
عقیق:محمد حسني مدير عامل موسسه انتشاراتي كتاب جمكران پيرامون فعاليت در اين بخش اظهار داشت: چند ماهي به دليل تحصيل مسئوليتي نپذيرفتم اما پس از اينكه انتشارات كتاب جمكران كمك فكري مي خواست و كم كم استقلال يافت و موسسه فرهنگي انتشاراتي شد هيات مديره آن فعاليت را آغاز كرد و بنده نيز عضوي از آنها بودم.
حسني تصريح كرد: آقايان مختارپور، نيلي، ابراهيمي، امامي و.. از جمله ديگر اعضا هستند. از اوايل تابستان سال جاري مسئوليت انتشارات كتاب جمكران را تقريبا پذيرفتم و چند ماهي است در اين انتشارات به عنوان مديرعامل مشغول فعاليت شده‌ام.
به گفته وي، ابتدا نگاه و آسيب شناسي در زمينه آثار منتشر شده انتشارات صورت گرفت. در اين راستا از كارشناسان مجمع ناشران انقلاب اسلامي و حلقه‌اي از متخصصين حوزه نشر كمك گرفته شد و نيمي از آثاري كه منتشر شده بود را از اولويت خارج كرديم.
رئيس مركز فرهنگي هنري دفتر تبليغات حوزه علميه قم بيان كرد: تاكنون 500 عنوان منتشر شده بود كه 250 عنوان آن با توجه به شرايط روز مخاطب و جامعه از دايره نشر خارج شد. از جمله اين آثار مي‌توان به كتاب‌هايي اشاره كرد كه ادبياتش به روز نبود و يا با توجه به تغييرات جامعه موضوعش قديمي شده بود از اين رو طي آسيب شناسي انجام شده نيمي از آثار كنار گذاشته شد و باقي نيز در مسير اصلاح يا بازنويسي قرار گرفت.
حسني ضمن بيان اينكه به لحاظ هنري هم اكثر كتاب‌ها نيازمند طراحي جلد مجدد است،‌تصريح كرد: تمام هزينه ها به شكل خودگردان و از محل درآمدها تامين مي‌شود. ما نيز موظفيم با احتياط و بر مبناي اقتصاد مقاومتي پيش رويم حتي در تجديد چاپ‌ها يكي از اولويت‌ها نياز فرهنگي است اما اقتصاد نشر هم برايمان مهم است.
مدير عامل موسسه انتشاراتي كتاب جمكران با بيان اينكه عمده آثار در حوزه هاي مهدويت، دين و كتاب كودك و نوجوان و ادبيات است عنوان كرد: نويسندگان داستان نويسان از بدو حضورم در اين مركز طي تماس‌هايي، آثاري را ارسال مي‌كنند كه آنها هم در توليد قرار مي گيرد و در كنار آثار مهدوي و مذهبي بررسي مي شود.
وي ادامه داد: شوراي بررسي سه شنبه هر هفته به بررسي مي پردازد اما پيش از آن آثار در اداره امور محتوايي كارشناسي مي شوند و در نهايت گزارش آن كارشناسي ها به شورا مي آيد.
حسني با تاكيد بر اين مطلب كه در فضاي سفارشي نيستيم گفت: عمدا قراردادها بر اساس پشت جلد تنظيم مي شود و تاكنون روند رو به جلو داشته ايم.
وي با نام بردن از مسعود نجابتي به عنوان مدير هنري انتشارات اضافه كرد: همه در فضاي اين انتشارات كار را دلي پيش مي‌برند تا در فضاي معنوي تنفس كنند.
وي در ادامه افزود: در بخش بازرگاني هم امور مربوط به فروشگاه‌هاي داخل مسجد پيگيري مي شود.البته در حال سامان اين فروشگاه‌هاي موقت هستيم از اين رو و در اين راستا برنامه‌هاي بلند مدتي تدارك ديده شده است و آن طراحي 6 فروشگاه بزرگ كتاب است كه در مبادي ورودي مسجد در نظر گرفته شده است.


منبع:فارس
211008

ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* نظر:
پربازدیدترین اخبار
پنجره
تازه ها
پرطرفدارترین عناوین