عقیق | پایگاه اطلاع رسانی هیئت ها و محافل مذهبی

کد خبر : ۶۹۷۵۱
تاریخ انتشار : ۲۲ دی ۱۳۹۴ - ۱۰:۵۲
با حضور حاج منصور ارضی، سردار الله کرم و جمعی از هیئتی های
بر آن شدیم که این پایگاه را به عنوان یک مرکز ثقل فرهنگ سازی منش و بزرگ‌اندیشی بسیجی راه‌اندازی نماییم تا این اتفاق با هدایت همین جوانان به ثمر برسد.

گزارش تصویری


عقیق: مراسم افتتاح پایگاه بسیج شهدای مسجد ارک به یاد شهدای دفاع مقدس و شهدای عزادار حسینی این مسجد و مدافعان حرم با حضور هیئت امنای مسجد ارک، مداحان، واعظان و فرمانده سپاه منطقه 11 برگزار شد. در این مراسم سردار حسین الله کرم از اعضای هیئت امنای مسجد ارک و  رزمندگان 8 سال دفاع مقدس تصریح کرد: این مسجد از قبل و بدو تشکیل انقلاب اسلامی شهدای زیادی را در مقاطع مختلف تقدیم تحکیم و پایداری نظام مقدس جمهوری اسلامی کرده است. اما همواره خلأ یک پایگاه بسیج با فعالیت‌های گسترده شهری احساس می‌شد.

**پایگاه بسیج مأمن جذب و فرهنگ سازی الگوی جهاد و شهادت

وی تأکید کرد: در زمان جنگ بچه هیئتی‌ها همیشه در جنگ فعال بودند؛ اصلاً برپایی همین هیئت‌ها در بسیاری از گره‌های عملیاتی راهگشا بود و رزمندگان را برای سلحشوری و جهاد ترغیب می‌کرد. امروز هم همین هیئت‌ها به عنوان پایگاه بسیج شهری مأمن جذب و فرهنگ سازی الگوها و شخصیت‌های ارزشمند انقلاب اسلامی و دوران جنگ تحمیلی هستند.

**گام‌برداشتن در مسیر معرفت و بصیرت‌افزایی نیاز اصلی ماست

سردار الله اکرم، افزود: از دریچه همین هیئت‌ها روزی جوانان ما برخاستند و پرچم مقاومت و مقابله با رژیم بعث عراق و چندین کشور تا بُن دندان مسلح را به اهتزار درآوردند و صلابت و اقتدار آفریدند و امروز نیازمند همین الگوسازی‌ها هستیم که جوان ما تنها شهید همت‌ها و چمران‌ها را در حد پلاکاردهای نصب شده در اتوبان‌ها و خیابان‌ها نشناسد و فراتر از این نوع حرکت‌ها پیش برویم. جوان ما باید با معرفت و بصیرت و گام‌های ارزشمند فرهنگی این بزرگواران مأنوس شود.

**برپایی پایگاه بسیج ارک می‌تواند به پایداری آرمان‌های شهداء کمک کند

وی در پایان خاطرنشان کرد: همین برپایی پایگاه‌های بسیج در مکانی با قدمت و تأثیرگذار در منطقه همچون مسجد ارک می‌تواند به فرهنگسازی و نهادینه شدن ارزش‌های انقلاب اسلامی و پایداری آرمان‌های شهدای دفاع مقدس و مدافعان حریم ولایت کمک کند.

حجت‌الاسلام طباطبایی‌نژاد در بخش دیگری از این مراسم با بیان اینکه مسجد ارک از اهمیت ویژه ای برخوردار ا  است، اظهار کرد: باید دوستان ما در مجموعه‌های سپاه و بسیج بیش از مناطق و مکان‌های دیگر به مساجدی همچون ارک که هم از حیث جایگاه و هم پایگاه مذهبی تأثیرگذار یک مرکزیتی دارد ارزش خاصی قائل شوند. چرا که به تعبیر بنده مسجد ارک به لحاظ تاثیر گذاری همچون مسجد النبی زمان پیامبر اسلام می‌باشد.

**تحقق فرمایشات حضرت‌آقا در حوزه فعالیت‌های بسیج شهری امکان‌پذیر است

سرگرد پاسدار امیریان فرمانده سپاه منطقه 11 تهران بزرگ نیز ضمن تبریک به مناسبت آغاز فعالیت‌های پایگاه بسیج شهیدان مسجد ارک، تصریح کرد: متأسفانه یکی از دغدغه‌های ما در حوزه فعالیت‌های بسیج شهری هنوز محقق نشده است؛ چرا که ما اعتقاد داریم می‌بایست مسئولین پایگاه‌های بسیج شهری ما در حوزه تبیین مناسب فرمایشات مقام معظم رهبری و گام برداشتن در اجرا و تأثیرگذاری این مفاهیم ارزشمند همت گمارند که کماکان رویه مطلوبی را شاهد نبوده‌ایم.

**مقام معظم رهبری بیش از مسئولین به جوانان بسیجی اعتماد دارند

وی تأکید کرد: یکی از دغدغه‌های مهم حضرت آقا که همواره به مسئولین و دولتمردان تأکید داشته‌اند تبیین و اجرای شایسته اقتصاد مقاومتی به صورت فراگیر در جامعه بوده است. اما احساس می‌کنم ایشان علی‌رغم این تأکیدات، انگشت اشاره‌شان به سمت همین جوانان بسیجی باشد که به اعتقاد بنده بیش از دیگران به آن‌ها اعتماد دارند.

امیریان در پایان افزود: ان‌شاالله با استفاده از جایگاه مناسب مسجد ارک در منطقه و نزدیکی به بازار تهران بزرگ شاهد فعالیت‌های خوبی باشیم که پیشرفت در حوزه تبیین و اجرای فرمایشات مقام معظم رهبری بیش از بخش‌های دیگر ضرورت دارد.

**استمرار اذکار دائم، اثرات عجیبی به دنبال دارد

در پایان مراسم حاج منصور ارضی در سخنان کوتاهی در باب فلسفه تشکیل و اهمیت پایگاه بسیج در بسترهای مذهبی و هیئتی کشور توصیه‌هایی را نیز به جوانان فعال در حوزه بسیج داشت. وی تصریح کرد: اگر ذکر دائم باشد، اثرگذاری حاصل می‌شود، لذا برخی ذکر حمد را فقط در عید غدیر می‌گویند. ولی شما جوانان هیئتی سعی کنید به آن استمرار بخشید. حداقل در یکی از نمازهایتان در سجده یا در قنوت و یا بعد از نماز این اذکار نورانی را بر زبان جاری کنید که استمرار آن اثرات عجیبی به دنبال دارد.

**به جانبازان ارج نهیم

حاج منصور ارضی افزود: از دوستان دست‌اندرکار در نیروی انتظامی و سپاه منطقه تقدیر شد اما جا دارد که از مقام شامخ جانبازان گمنام‌مان که یکی از سرداران بی‌ادعای آن در جلسه حضور دارند تجلیل کنیم. حاج محمود ژولیده شاعر دلسوخته اهل بیت یکی از رزمندگان جانباز ما هستند . عارفان ما نیز صفت گمنامی را برای این مردان خستگی‌ناپذیر قائل می‌شوند.

وی با قرائت آیه 218 سوره بقره(ان الذین آمنوا و الذین هاجروا و جاهدوا فی سبیل الله اولئک یرجون رحمة الله و الله غفور رحیم)، اذعان کرد: این آیه را بشارت‌دهنده تفسیر می‌کنند؛ آری! کسانی که ایمان آورده‌اند و آنان که مهاجرت کرده‌اند و در راه خدا جهاد نموده‌اند به رحمت خدا امید دارند و خدا آمرزنده و مهربان است.

** سپاه باید به میدان بیاید و از گنج خفته بهره ببرد

حاج منصور ارضی تأکیدکرد: شخص اگر ملاک باشد این یک مقدار شرک خفی است. به نظرمن مجموعه سپاه باید به میدان بیاید و از این بستری که نام آن را گنج خفته می‌گذارم در جهت فرهنگسازی جهاد و شهادت بهره لازم را ببرد. این القای روحیه بسیجی حقیقتاً در این راستا احساس می‌شد؛ لذا بر آن شدیم که این پایگاه را به عنوان یک مرکز ثقل فرهنگ سازی منش و بزرگ‌اندیشی بسیجی راه‌اندازی نماییم تا همچون دوران موفقیت راهبری بچه‌ هیئتی در میدان‌های سخت، این اتفاق با هدایت همین جوانان به ثمر برسد.

**از گردان فرهنگی، لشکری درست می‌شود

وی با اشاره به اینکه تقویت گردان فرهنگی  خاطرنشان کرد: گردان فرهنگی یکی از اهداف مهم پایگاه بسیج شهیدان مسجد ارک است. چراکه از این گردان فرهنگی لشکری درست می‌شود و برکات زیادی هم دارد. یادم نمی‌رود آن سال‌هایی که ما در مسجد پاچنار مراسممان با ایام موشک‌باران همزمان بود و همه هیئت‌ها کمرنگ شدند ،  آن موقع من گفتم بمیرم هم ماه رمضان جلسات را تعطیل نخواهم کرد. پای کار ایستادم و در آن شرایط در برف و باران و آن مسیر کوچک برنامه را پیش بردم. تا جائیکه آقای حائری(پیش نماز وقت مسجد ارک) از ما خواستند در مسجد ارک هیئت‌ را رونق بدهیم؛ بنده تمام و کمال پذیرفتم تا به امروز این مراسم‌ها و جلسات به خوبی دنبال شد.

**بسیجی ما نباید جناح‌بندی داشته باشد

ستایشگر پیشکسوت اهل‌بیت عصمت و طهارت در خصوص گزینش بسیجیان این پایگاه و ملاک‌هایی که می‌بایست داشته باشند، خاطرنشان کرد: این‌جا ما گزینش بسیار دقیقی خواهیم داشت و ملاک‌هایی همچون اینکه آن فردی که قرار است جذب شود، اهل حلال و حرام باشد، اهل طائفه و جناحبندی نباشد و  متخصص و متعهد هم باشد.

**از بسیجیان‌مان فعالیت می‌خواهیم

وی تأکید کرد: فردی که می‌آید در پایگاه مسجد ارک رسالت بسیجی را برعهده بگیرد ما از آن ها فعالیت می‌خواهیم؛ مخصوصاً این‌که باید مثل زمان انقلاب ضدانقلاب‌های داخلی را به خوبی شناسایی کنیم و بعدها نیروهایی که برای ریاست جمهوری، مجلس و شوراها داشته باشیم همه یک دست و همدل باشند.

**تواضع اولین شعار ماست

حاج منصور ارضی ادامه داد: برای پایگاه برنامه‌های عمرانی خواهیم داشت؛ بسیج باید با هیئت امنای مسجد و نیروی انتظامی محل تعامل دو طرفه داشته باشد و تواضع اولین شعار ماست.

**حقیقتاً شهدا عندربهم یرزقونند

وی در پایان پیامی را به مناسبت افتتاح پایگاه بسیج شهدای مسجد ارک قرائت کرد : آری! جوانانی که با انگیزه مقدس و پاک دلداده حق شده و با ادای تکلیف الهی و مجاهده در راه حق را بر راحتی خویش ترجیح دادند مورد ستایش خداوند و اولیای او هستند. اعتقاد ما بر این است که شهدا زنده و عندربهم یرزقونند و بر اعمال ما آگاهی دارند.

استاد پیشکسوت مداحی در کشور، اضافه کرد: کج‌روی و انحراف ما از صراط مستقیم سبب نارضایتی آن‌ها و پروردگار متعال می‌شود. پس با پیروی از حق و قدم گذاشتن بر صراط مستقیم راه آن ها را ادامه داده و موجبات خرسندی ایشان و پروردگار را فراهم کنیم.

**پرورش یاران با اخلاق و ولایتمدار برای فراهم‌کردن زمینه حضور امام عصر(عج)

وی در پایان این پیام خود به پرورش یاران با اخلاق و ولایتمدار بسیجی اشاره کرد و افزود: به شما جوانان عزیز که در پیروی از راه شهدا کمر همت بسته و اقدام به فعالیت در مکان مقدسی کردید که میعادگاه شهدای انقلاب و جنگ تحمیلی و شهدای عزادار حسینی بوده و در این روزها پذیرای شهدای مدافع حرم است تبریک عرض نموده و امیدوارم با کمک خداوند و زحمات خالصانه و مستمر شما این پایگاه همچون گذشته مرکزی برای پرورش یاران با اخلاق و ولایتمدار بوده و زمینه حضور امام زمان(عج) را فراهم کنند.

فرمانده سپاه منطقه 11 در حضور حاج منصور ارضی ستایشگر پیشکسوت اهل بیت عصمت و طهارت، حاج حسین الله کرم، حاج محمد ژولیده شاعر اهل بیت، حجت الاسلام ملکی و حجت الاسلام طباطبایی نژاد، احکام مسئولیت به سرپرست پایگاه، معاون اطلاعاتی و معاون عملیاتی اعطاء کرد.

**احساس تکلیف کردیم تا پایگاه مردمی و مذهبی برپا کند

در حاشیه این مراسم به سراغ حسین ارضی سرپرست پایگاه بسیج شهیدان مسجد ارک، رفتیم و با وی همکلام شدیم؛ وی در خصوص اینکه پایگاه بسیج ارک به چه عنوان تشکیل شده است، تصریح کرد: براساس معیارهایی که مقام معظم رهبری(مدظله) از بسیج داشتند ما اینجا احساس تکلیف کردیم تا پایگاه مردمی و مذهبی برپا کنیم که تأثیرگذار باشد.

وی تأکید کرد: برپایی پایگاه بسیج مسجد ارک، بستری شد تا ما بتوانیم فرمایشات مقام معظم رهبری را در بحث ویژه اقتصاد مقاومتی و امور امنیتی و اطلاعاتی به نحو شایسته تبیین و اجرا کنیم.

حسین ارضی با اشاره به اینکه بیشترین دغدغه ما در مدیریت و راهبری بسیج مسجد ارک، تقویت قالب‌های فرهنگی است، افزود: بحث اصلی ما تبیین و عملیاتی‎کردن مطلوب معیارهایی است که حضرت آقا بارها بر آن تأکید کرده‌اند و از طرفی فرهنگسازی شهدای گرانقدر ما در جنگ تحمیلی و مدافعان حرم را با توسعه قالب‌های فرهنگی، مجدانه دنبال می‌کنیم.

**برکات شهیدان در جبهه مقابله با میدان نرم هم به چشم می‌آید

سرپرست پایگاه بسیج شهیدان مسجد ارک در پاسخ به این سوال که این اقدام چه برکاتی را برای منطقه و عزاداران حسینی و پامنبری‌های حاج منصور ارضی و این هیئت قدیمی خواهد داشت، خاطرنشان کرد: همان برکاتی که شهادت رزمندگانی که برای احیاء و تقویت انقلاب اسلامی کوشیدند و آن‌هایی که در جبهه‌های حق علیه باطل سلحشوری کردند امروز در جبهه مقابله با شبیخون‌های فرهنگی همان برکات و دستاوردهای ارزشمند را خواهند داشت. این جبهه مقاومتی با تمام قوا در میدان‌های نرم می‌کوشد تا پشتیبان ولایت فقیه باشد.

**تخصص، تعهد و تدین سه شاخصه اصلی جذب بسیجیان مسجد ارک است

وی با بیان اینکه جذب نیروهای بسیجی در مسجد ارک با سه شاخصه دینداری، تخصص و تعهد انجام می‌شود، اظهار کرد: نیروهای متدین، متعهد و متخصص را به عنوان بسیجی جذب خواهیم کرد که علاقه‌مندان ان‌شالله با مدنظر قرار دادن این شاخصه‌های اصلی بیایند و در این پایگاه مذهبی فرهنگی فعالیت خودشان را آغاز کنند. ان شاالله هم در حوزه فرهنگی و هم در آموزش نظامی باید به آمادگی مطلوب برسیم. البته برخی از بسیجیان پایگاه در مراسم‌ها و جلسات هیئت ارک به عنوان خادم فعالیت خواهند کرد.


ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* نظر:
غیر قابل انتشار: ۰
در انتظار بررسی: ۰
انتشار یافته: ۱
عباس خادم
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۳:۰۶ - ۱۳۹۷/۰۵/۱۱
0
0
سلام.میخواستم عضوبسیج مسجدبشم.چکاربایدبکنم؟
پربازدیدترین اخبار
پنجره
تازه ها
پرطرفدارترین عناوین