عقیق | پایگاه اطلاع رسانی هیئت ها و محافل مذهبی

کد خبر : ۶۹۷۰۷
تاریخ انتشار : ۲۳ دی ۱۳۹۴ - ۰۲:۳۸
عضو هيئت علمي پژوهشگاه فرهنگ و انديشه اسلامي از انتشار كتاب «اهداف قرآن در قرآن به ترتيب نزول» تا پايان سال جاري خبر داد.
عقیق:حجت‌الاسلام والمسلمين عبدالكريم بهجت‌پور گفت: در كنار تاليف تفسير همگام با وحي كه در حال نوشتن جلد ششم آن از سوره مباركه انعام هستم كار تفسير موضوعي را نيز دنبال كرده‌ام.
وي ادامه داد: برخي از تفاسير موضوعي به ترتيب نزول قرآن مانند تفسير عفاف و حجاب در قرآن منتشر شده است و اهداف قرآن در قرآن نيز از ديگر موضوعاتي است كه در حال نوشتن آن هستم.

تاليف اهداف قرآن در قرآن
بهجت‌پور بيان كرد: اهداف قرآن در قرآن به ترتيب نزول توسط پژوهشگاه فرهنگ و انديشه اسلامي تا آخر امسال چاپ خواهد شد.
وي افزود: انديشمنداني مانند آيات جوادي آملي، مصباح يزدي، شهيد صدر، آيت الله حكيم، جعفر مرتضي و محمد عبده به مسئله اهداف نزول قرآن و در واقع بحث قرآن در قرآن توجه كرده‌اند.
بهجت پور اظهار كرد: البته اين انديشمندان به صورت مجمل و كلي از كنار اين موضوع عبور كرده اند ولي به هر حال مسبوق به سابقه است ولي در كتاب اينجانب به صورت مفصل اين بحث مورد توجه قرار گرفته و بحث مي‌شود.

بيان 98 هدف
اين قرآن‌پژوه با بيان اينكه ما معتقديم متغيرهايي بيش از آنچه قبلا گفته شده است مي‌توان برشمرد اظهار كرد: 98 هدف در اين كتاب كه در سوره‌هاي مختلف قرآن كريم وجود دارد ذكر شده كه برخي مانند انذار، ذكر، هدايت و رحمت و ... با توجه به مخاطبان آن است.
نويسنده تفسير همگام با وحي تصريح كرد: بايد به مجموعه متغيرها براي تبيين هدف قرآن توجه كنيم و ما معتقديم كه اين اهداف از ترتيب نزول به دست مي‌آيد.

جلد 6 تفسير همگام با وحي
بهجت پور با اشاره به در دست تاليف بودن ششمين جلد از تفسير همگام با وحي نيز گفت: تاكنون 54 سوره از سوره مباركه علق تا حجر نوشته شده و جلد پنجم آن زير چاپ قرار دارد و جلد ششم را نيز مشغول نوشتن هستيم.
وي با بيان اينكه هر جلد حدودا 9 ماه به طول مي‌انجامد اظهار كرد: هر جلد از اين تفسير 550 تا 600 صفحه است.

تاليف شناختنامه
رئيس موسسه قرآني تمهيد تصريح كرد: كتاب شناختنامه سوره ها از ديگر آثاري است كه طي دو ماه گذشته منتشر شد و در آن مختصرا درباره 114 سوره توضيحاتي ارايه شده تا شناخت بيشتري از سوره‌ها به مخاطبان ارايه شود.


منبع:ایکنا
211008

ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* نظر:
پربازدیدترین اخبار
پنجره
تازه ها
پرطرفدارترین عناوین