عقیق | پایگاه اطلاع رسانی هیئت ها و محافل مذهبی

کد خبر : ۶۹۴۳۶
تاریخ انتشار : ۲۵ دی ۱۳۹۴ - ۰۱:۳۷
كتاب «امامان اهل بيت عليهم السلام؛ مرزبانان حريم اسلام»، برگردان فارسي «أئمة اهل البيت عليهم السلام و دورهم في تحصين الرسالة الإسلامية» تازه‌ترين كتاب ترجمه‌شده از شهيد آيت الله صدر منتشر شد.
عقیق: كتاب «امامان اهل بيت؛ مرزبانان حريم اسلام»، برگردان فارسي «أئمة اهل البيت عليهم السلام و دورهم في تحصين الرسالة الإسلامية» تازه‌ترين كتاب ترجمه‌شده از شهيد آيت الله سيد محمدباقر صدر منتشر شد.
انتشارات دارالصدر (وابسته به پژوهشگاه تخصصي شهيد صدر) براي نخستين بار اين كتاب را با ترجمۀ دكتر رضا ناظميان و حسام حاج مؤمن منتشر كرده است. اين انتشارات كه ناشر تخصصي كتاب‌هاي شهيد محمدباقر صدر به شمار مي‌رود، پيش از اين نيز علاوه بر كتاب‌هاي شهيد صدر به زبان عربي، كتاب‌هاي «اسلام، راهبر زندگي...»، «بارقه‌ها»، «اقتصاد ما» (در دو جلد) و «فلسفۀ ما» را به زبان فارسي ترجمه و منتشر كرده است و همچنين انتشار آثار ترجمۀ شدۀ ديگري از آيت الله شهيد سيد محمدباقر صدر را در دستور كار خود دارد.
امامان اهل بيت عليهم السلام؛ مرزبانان حريم اسلام» حاصل مجموعه‌اي از سخنراني‌ها و مقالات شهيد صدر درباره تاريخ و زندگاني امامان اهل بيت عليهم‌السلام است. شهيد سيد محمدباقر صدر كه به شايستگي، ويژگي‌هاي يك انديشمند جامع و هوشمند را پيكره بخشيد، از هر فرصتي براي ارائه صحيح اسلام و تحقق آرمان‌هاي آن، بيشترين بهره را مي‌گرفت.
چنان‌كه در كلاس درس افزون بر ايفاي نقش سنتي استادي، افقي بلندتر را پيش چشم داشت و براي رشد علمي و پرورش شاگردان از تعطيلي‌هاي درسي به مناسبت‌ درگذشت امامان عليهم‌السلام عرصه‌‌اي ساخت و به بررسي ابعاد شخصيت و شرايط فعاليت امامان عليهم‌السلام پرداخت تا از اين رهگذر بينشي اصيل و درعين‌حال كاربردي و مؤثر از زندگي امامان عليهم‌السلام را در انديشه شاگردانش بيافريند؛ بينشي كه زمينه پيروي از امامان عليهم‌السلام را متناسب با نيازهاي زمان، فراهم كند.
شهيد صدر در اين سخنان نيز همچون هميشه مدارك اسلامي را مورد بازخواني نوآورانه قرار داد و با ژرف‌انديشي در شرايط اجتماعي، سياسي و حتي روحي و رواني امت اسلام، به تبيين نظام‌مند و علمي از مراحل گوناگون زندگاني معصومان عليهم‌السلام ‌پرداخت و نگرشي نوين به تاريخ اهل‌بيت عليهم‌السلام را ارائه نمود.
وي در اين نگرش، به وجود امامان عليهم‌السلام به‌صورت حقيقتي يكتا در نمودهاي متعدد نگريسته و از عملكرد اجتماعي و سياسي ايشان تحليلي يكپارچه و وحدت‌گرا به‌ دست داده است.
براي خريد اينترنتي اين كتاب كه براي نخستين بار در سال 1394 و با قيمت 28 هزار تومان منتشر شده است،اينجارا كليك كنيد.


منبع:حج
211008

ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* نظر:
پربازدیدترین اخبار
پنجره
تازه ها
پرطرفدارترین عناوین