عقیق | پایگاه اطلاع رسانی هیئت ها و محافل مذهبی

کد خبر : ۶۹۴۳۵
تاریخ انتشار : ۱۹ دی ۱۳۹۴ - ۲۳:۲۱
آيت‌الله سبحاني گفت: طلبه‌ها و روحانيون بايد از همان دوران جواني خود دست به قلم باشند و با اين مشي تربيت شوند.
عقیق:اين مرجع تقليد در جلسه درس خارج اصول خود در مسجد اعظم قم خطاب به طلاب اظهار كرد: علمي از خود به يادگار بگذاريد كه در آن حكمت، آيه، حديث و موعظه است.
وي با اشاره به روايتي از نبي مكرم اسلام(ص)، گفت: رسول گرامي اسلام (ص) فرمودند: اگر مؤمن از دنيا برود و يك ورقه از خودش باقي بگذارد كه بر آن علمي نوشته شده باشد روز قيامت اين ورقه حائل و ساتر و حاجب است بين او و بين آتش، نه تنها مانع از آتش است بلكه خداوند تبارك و تعالي در عوض هر حرفي كه بر آن ورقه نوشته است شهري وسيع‌تر از دنيا به اندازه هفت برابر به او اعطا مي‌فرمايد.
وي ادامه داد: امام صادق(ع) به شاگردانشان فرمودند اين نوشته‌ها را حفظ كنيد، در آينده به اين كتاب‌ها محتاج هستيد، كتاب‌ها به عنوان سرمايه علمي هستند.
اين مرجع تقليد با تاكيد بر ثبت درس‌ها و حديث‌ها گفت: در دفتري سخنان حكيمانه را يادداشت كنيد، اگر موفق به چاپ آنها شديد، بهتر است.
آيت‌الله سبحاني افزود: بنده در دوران جواني حديث پيامبر(ص) را مشاهده كردم و همين امر سبب شد، قلم به دست بگيرم و آثاري به جاي بگذارم، شما نيز از همين دوران جواني كه پاي درس و مباحثه هستيد، دست به قلم باشيد، اگر از اين دوران بگذريد و دست به قلم و تاليف نشويد، براي آينده چنين اقدامي مشكل است.
وي همچنين بر زنده بودن روح نماز در جامعه تاكيد كرد و افزود: اگر نماز در جامعه‌اي زنده باشد خود سرمايه‌اي ارزشمند براي امر به معروف و نهي از منكر خواهد بود.


منبع:حج
211008

ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* نظر:
پربازدیدترین اخبار
پنجره
تازه ها
پرطرفدارترین عناوین