عقیق | پایگاه اطلاع رسانی هیئت ها و محافل مذهبی

کد خبر : ۶۸۹۴۱
تاریخ انتشار : ۰۹ دی ۱۳۹۴ - ۱۹:۳۶
یک مدرس جامعةالمصطفی العالمیه گفت: اخلاق حسنه بزرگترین ویژگی رسول رحمت(ص) است.
عقیق: حجت‌الاسلام والمسلمین محمدعلی مروی با بیان این مطلب اظهار کرد: بزرگترین نعمتی که خداوند به انسان هدیه کرده است نعمت فرصت بهره‌مندی از هدایت و رشد است که این نعمت در قالب ارسال پیامبران و اوصیای الهی در بین مردم ممکن می‌شود.
این مدرس جامعةالمصطفی العالمیه با اشاره به 17 ربیع‌الاول میلاد پیامبر(ص)تصریح کرد: پیامبر اسلام دارای القاب و اسامی مختلفی هستند که هریک از آنها دارای معنایی عمیق و نشان دهنده شأنی از شئون بالای ایشان است. ما ایشان را به نام‌های محمد، احمد و محمود می‌شناسیم و القابی همچون کریم، متوکل، امین، عبدالله، مصطفی و رحمت و... برای ایشان ذکر شده است که همه این‌ها اشاره به خصوصیتی در ایشان دارد. اما برای شناخت کامل ایشان باید به قرآن مراجعه کرد.
وی خاطرنشان کرد: زندگانی گهربار پیامبر اکرم(ص)، سرشار از معنویت، صفا، عاطفه و مهرورزی بوده است. در بعد اخلاق و آداب زندگانی فردی - معنوی، آن حضرت نمونه‌ کامل انسانی از لحاظ ایمان، تقوا، پرهیزکاری، قناعت، نیکوکاری و نیک خلقی، جوانمردی و مردانگی، عنصر گذشت و فداکاری و... است.
مروی اضافه کرد: در بعد اخلاق و آداب زندگانی اجتماعی، آن پیامبر بزرگوار، الگوی مردم‌داری و مردم سالاری، دستگیر نیازمندان، مرحم درد دردمندان و بی کسان، پرچمدار حقوق بشر در جامعه و... است.
این پژوهشگر دینی عنوان کرد: ویژگی‌های اخلاقی ایشان آنچنان مشهود و مشهور است که نیاز به شرح و بسط گسترده ندارد اگر چه که بارها و توسط عالمان مختلف به رشته تحریر و سخن در آمده است اما نکته مهم این است که ما به عنوان رهروان راه رسول گرامی اسلام(ص)، تنها به استفاده از کتب و نوشته‌ها بسنده نکنیم. باید در کاربردی ساختن این فضیلت‌های اخلاقی در خود و همچنین شیوع دادن آن در سطح جامعه از طریق تدارک آموزش‌های لازم از طریق آموزش در مدارس و دانشگاه‌ها، کانون‌های فرهنگی و آموزشی، آموزش از طریق رسانه‌های جمعی از قبیل: رادیو، تلویزیون، روزنامه‌ها، مجلات و... تلاش کنیم تا معارف و سیره اخلاق و آداب نبوی در سطح جامعه فراگیر شود.


منبع:ایسنا
211008

ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* نظر:
پربازدیدترین اخبار
پنجره
تازه ها
پرطرفدارترین عناوین