عقیق | پایگاه اطلاع رسانی هیئت ها و محافل مذهبی

کد خبر : ۶۸۷۹۵
تاریخ انتشار : ۰۶ دی ۱۳۹۴ - ۲۳:۲۱
نماينده بعثه‌ مقام معظم رهبري در عراق گفت: خداوند متعال، به واسطه كار مهمي كه حضرت ابا عبدالله الحسين (ع) در روز عاشورا، انجام داد، شفا را در تربيت آن حضرت قرار داده است .
عقیق: حجت الاسلام و المسلمين نجفي روحاني در جلسه روحانيان و مداحان كاروان ها، با اشاره به احاديثي از معصومين (ع)، گفت: خوردن گل، همچون خوردن گوشت خوك حرام است، بجز تربت امام حسين (ع) كه معادل قرآن توصيف شده و خداي بزرگ، شفا را در آن قرار داده است .
نماينده بعثه مقام معظم رهبري در كربلا هم در اين جلسه، گفت: در سفرزيارتي، در كنار ذكر مصيبت، روحانيان و مداحان كاروان ها، بايد مسائل اخلاقي، ارزشي ، اجتماعي و احكام را هم بيان كنند .
حجت الاسلام و المسلمين بهجتي افزود: ريشه بسياري از مشكلات جامعه، رعايت نكردن اخلاق و اخلاقيات است، و بر ماست كه اين مسائل را براي زائران عتبات عاليات بيان كنيم .
وي همچنين با بيان حديث ارزشمندي از حضرت رسول اكرم(ص) گفت: عابد ترين انسانها كساني هستند كه فرائضشان را به موقع انجام مي دهند و با تقوا ترين آنها، افرادي هستند كه حق را بگويند خواه بر اينكه به ضررشان باشد .
وي افزود: بر اساس اين حديث، عادل ترين مردم كساني هستند كه آنچه را كه براي خودشان مي پسندند براي ديگران هم بپسندند و زيرك ترين آنها، افرادي هستند كه بيشتر از بقيه به ياد مرگ باشند .
نماينده بعثه مقام معظم رهبري در كربلا، اين موارد و ديگر مسائل اخلاقي را ازجمله اخلاقياتي خواند كه روحانيان و مداحان كاروان ها بايد با استناد به كلام معصومين، زائران را به رعايت آنها دعوت كنند و خود در اجراي آن پيشقدم باشند .
كارشناس مسئول امور فرهنگي بعثه هم در اين جلسه با تاكيد بر حضور منظم زائران كاروان ها در برنامه هاي فرهنگي بعثه در دو حرم مطهر در كربلا از روحانيان و مداحان كاروان ها خواست از برگزاري مراسم جداگانه همزمان با برپايي اين دو مراسم سخنراني و مداحي در حرمهاي مطهر، خودداري كنند.
حجت الاسلام و المسلمين عسگري بر لزوم حضور روحانيان در برنامه هاي فرهنگي كاروان ها تاكيد كرد و افزود: حضور چشمگير روحانيان كاروان ها در برنامه هاي بعثه، نشانه وحدت و همسويي و همچنين مايه مباهات جمهوري اسلامي ايران است .


منبع:حج
211008

ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* نظر:
پربازدیدترین اخبار
پنجره
تازه ها
پرطرفدارترین عناوین