عقیق | پایگاه اطلاع رسانی هیئت ها و محافل مذهبی

کد خبر : ۶۸۵۷۹
تاریخ انتشار : ۰۴ دی ۱۳۹۴ - ۱۷:۱۹
رئیس مرکز تخصصی فلسفه اسلامی حوزه:
رئیس هیئت مدیره مجمع عالی حکمت اسلامی عقل را از متعالی ترین مبانی شناختی در دین دانست.
عقیق:حجت الاسلام والمسلمین  فیاضی در  ششمین دوره انتخابات هیئت مدیره مجمع عالی حکمت اسلامی گفت: جایگاه عقل در دین مبین اسلام جایگاه بسیار والایی است و فقه یکی از ابعاد عینیت بخشیدن به نقش عقل در دین است.
وی افزود: خداوند متعال 360 مورد در قرآن مجید استفهامات انکاری را به کار برده است و سوالاتی مطرح کرده است که اساس متنبه کردن عقل است.
رئیس هیئت مدیره حکمت عالی حکمت اسلامی تصریح کرد: عقل دارای جایگاه بسیار وسیعی در قرآن است و حکمت اسلامی در این زمینه جایگاه خود را بازیافته است ولی مسیر بسیار طولانی در این زمینه در پیش روی دارد.
این استاد حکمت اسلامی حوزه بیان کرد: این مساله که وحی آمده است باید عقل را کنار بگذاریم امری خلاف وحی و خلاف عقل است.
حجت الاسلام والمسلمین  فیاضی خاطرنشان کرد: امام راحل زمینه رشد این حوزه ها را فراهم کردند و حکمت اسلامی توسط ایشان در حوزه ها در عصر جدید توسعه یافت و پس از ایشان مقام معظم رهبری این عرصه را بالنده تر کردند و پشتوانه بسیار مستحکمی برای این مباحث در کشور بوده اند.
عضو هیئت مدیره، مجمع عالی حکمت اسلامی گفت: هیئت مدیره بر اساس وظیفه این کار را به عهده دارد و اعضا  با توجه به اشتغالات بسیاری که دارند بر حسب وظیفه در این جایگاه حضور دارند.
وی با تشکر از اعضای مجمع عالی خاطرنشان کرد: عمده کار بر دوش اعضای فعال علمی این مجموعه است که این مسیر راهی بسیار سخت است و باید به شکلی عمل کنیم که باعث خشنودی امام زمان(عج) و رهبر انقلاب شود.


منبع:حوزه
211008

ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* نظر:
پربازدیدترین اخبار
پنجره
تازه ها
پرطرفدارترین عناوین