عقیق | پایگاه اطلاع رسانی هیئت ها و محافل مذهبی

کد خبر : ۶۸۵۴۵
تاریخ انتشار : ۰۵ دی ۱۳۹۴ - ۰۰:۲۹
به همت مجمع ذخائر اسلامی؛
رئیس مجمع ذخائر اسلامی از انتشار و عرضه کتاب « آرامگاه های خاندان پیامبر(ص) در افغانستان » با همکاری مرکز میراث فرهنگی اهل بیت(ع) در مزار شریف خبر داد.
عقیق:حجت الاسلام و المسلمین سید صادق حسینی اشکوری با اعلام این خبر اظهارداشت: خوشبختانه تاکنون بیش از ده اثر ارزشمند با موضوع افغانستان توسط این مرکز به رشته تحریر درآمده و منتشر شده یا در آستانه انتشار است.
این محقق و پژوهشگر متون کهن افزود: « فرهنگ عاشورا در افغانستان»، « قند قندهار»، « سیمای بلخاب»، « سیمای بلخ» ،« سی و پنج عالم تاثیرگذار افغانستان» و جدید ترین اثر این مرکز « آرامگاه های خاندان پیامبر(ص) در افغانستان»، « فهرست نسخه های خطی و اسناد مالستان»، « جنگ استفتاء»  از جمله کتبی است که پیرامون تاریخ و تمدن افغانستان از سوی این مرکز چاپ و عرضه شده است.
مدیر موسسه تاریخ علم و فرهنگ با اشاره به غنای پژوهشی و جمع آوری فیش های تحقیقی کتاب جدید « آرامگاه های خاندان پیامبر در افغانستان» اظهارداشت: کتاب حاضر در 14 فصل مناطق مختلف افغانستان را مورد کاوش و بررسی قرار داده است.
حجت الاسلام حسینی اشکوری بیان داشت: پیشینه تاریخی، فرمانروایان، راویان، محدثین، مزارات، تبارنامه، سفرنامه، ستارگان، احوالات شیعه، افتخارات و ویژگی های مناطق از جمله مواردی است که نویسنده کتاب در 14 فصل و به عبارتی در 14 منطقه افغانستان به آنها پاسخ های جامعه ای داده است.
وی ادامه داد: «هرات»، « قندهار»، «غور»، «غزنه»، «کابل»، «لوگر، گردیز و کنر»، « سمنگان»، « بلخ و مزارشریف»، « جوزجان»، «طالقان»، «انبار(سرپل)»، « سنگچارک»، «بلخاب»، «هزارستان (بامیان)» از جمله مناطقی است که مورد مطالعه و بررسی حجت الاسلام و المسلمین سیدحسن احمدی نژاد بلخی به عنوان مولف کتاب قرار گرفته است.
این متخصص و فهرست نویس متون خطی و کهن یادآور شد: کتاب « آرامگاه های خاندان پیامبر(ص) در افغانستان» در 275 صفحه همراه با 30 تصویر رنگی از اماکن متبرک افغانستان در بخش تصاویر به زودی روانه بازار خواهد شد و  اطلاعات ارزشمندی را به محققین و پژوهشگران خواهد داد.
علاقه مندان می توانند جهت کسب اطلاعات بیشتر و ارتباط با ناشر با شماره 02537705666 تماس حاصل فرمایند.


منبع:حوزه
211008

ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* نظر:
پربازدیدترین اخبار
پنجره
تازه ها
پرطرفدارترین عناوین