عقیق | پایگاه اطلاع رسانی هیئت ها و محافل مذهبی

کد خبر : ۶۸۵۳۳
تاریخ انتشار : ۰۲ دی ۱۳۹۴ - ۱۳:۱۳
دکور چوبی داخلی ضریح جدید حضرت عباس علیه‌السلام با طرح ها و نقش‌های بسیار زیبا بر روی این ضریح نصب شد.
عقیق:دکور چوبی داخلی ضریح جدید حضرت عباس علیه السلام با طرح ها و نقشهای بسیار زیبا بر ر وی این ضریح نصب شد. این دکورها بدست هنرمندان درودگر عراقی ساخته شده و سازه چوبی و محل درزهای موجود را می پوشاند. عملیات نصب دکور داخلی این ضریح به موازات نصب سایر قطعات در جریان بوده و پیشرفت بسیار خوبی تاکنون داشته است.
این دکورهای چوبی 4 سانتی متر ضخامت، 110 سانتی متر ارتفاع و 30 سانتی متر عرض در پائین ترین قسمت داشته و با حرکت به سمت بالا قطعه ای مثلثی شکل به آن افزوده می‌شود. این بخش مثلثی در قاعده خود به نوار کتیبه بالائی متصل بوده و از پائین به ستون فوق الذکر منتهی می‌شود. این قسمت 128 سانتی متر عرض و 220 سانتی متر ارتفاع دارد. در میان هر یک از این قطعات قسمتی دایره ای تعبیه شده و در درون آن عبارت "یا قمر بنی هاشم" نقش بسته است.
لازم به ذکر است در ساخت این قطعات از چوب ساج برمه و در ساخت کف و منبت کاری ها از چوب انواع درخت مثل بلوط سفید، کنجد و غیره استفاده شده است. در ساخت این ضریح از هیچگونه رنگ مصنوعی استفاده نشده و از رنگ طبیعی چوب درختانی از قبیل ساج، بلوط، نارنج و گردو جهت تامین رنگهای زرد، سبز، بنفش، سیاه و غیره استفاده شده است.




















211008

ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* نظر:
غیر قابل انتشار: ۰
در انتظار بررسی: ۰
انتشار یافته: ۱
آقا رضا
|
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
|
۱۵:۱۳ - ۱۳۹۴/۱۰/۰۲
0
0
الحمدلله
پربازدیدترین اخبار
پنجره
تازه ها
پرطرفدارترین عناوین