عقیق | پایگاه اطلاع رسانی هیئت ها و محافل مذهبی

کد خبر : ۶۸۳۵۲
تاریخ انتشار : ۳۰ آذر ۱۳۹۴ - ۱۳:۰۶
حجت الاسلام میرلوحی گفت: گرچه این عبارت به آغاز ولایت امام زمان(ع) اشاره دارد اما تصویری از حکومت‌های سلطنتی و طاغوتی را در اذهان متبادر می‌کند.
عقیق:حجت‌الاسلام محمدحسین میر‌لوحی، کارشناس و پژوهشگر مذهبی در گفتگویی در خصوص استفاده از عبارت «تاجگذاری امام زمان(عج)» گفت: گرچه این عبارت به آغاز تصدی ولایت امر توسط حضرت مهدی(ع) اشاره دارد اما استفاده از آن تصویری از حکومت‌های سلطنتی را در اذهان متبادر می‌کند.
وی افزود: بنابراین بهتر است به جای استفاده از عبارت «تاج‌گذاری» که در خود نوعی ادبیات طاغوتی را نهفته دارد، عبارات رایج در ادبیات شیعه همچون «آغاز امامت» و یا «آغاز ولایت» به کار گرفته شود.

این کارشناس و پژوهشگر مذهبی در خصوص جشن گرفتن پس از شهادت امام حسن عسکری(ع) بیان کرد: همانگونه که در سرتاسر تاریخ و تقویم ما ایام مصائب وجود دارد، از طرف دیگر جشن‌ها و روز‌های ولادت نیز دیده می‌شود و از امام رضا (ع) آموخته‌ایم «در شادی‌های اهل بیت شاد و در ناراحتی‌های ایشان غمگین باشیم».

وی ادامه داد: اگر‌چه شهادت امام یازدهم عزای بزرگی برای ما است اما از طرفی این مطلب که صاحب و مالک ما در این تاریخ به امامت رسیده و روند برقراری عدل مهدوی آغاز می‌شود، باعث شادی و فرح اهل بیت (ع) می‌شود.

حجت‌الاسلام میر‌لوحی امام زمان(عج) را موعود منتظَر تمام عالم دانست و توضیح داد: اهل بیت(ع) نیز همانند همه اولیای الهی منتظر فرا رسیدن وعده خداوند مبنی بر حکومت عدل حضرت ولی‌ عصر(عج) هستند، بنابراین ائمه اطهار نیز از آغاز ولایت آن حضرت خشنود می‌شوند و شادی ما در این روز به همین جهت است.

وی در پایان خاطرنشان کرد: جلسات شادی و سرور آغاز ولایت امام زمان(عج) نباید به شادی صرف تبدیل شود بلکه بهتر است برنامه‌ها به سمت معرفت مهدوی و حرکت به سمت ظهور و همچنین قرائت دعای فرج تمایل یابند.

منبع:باشگاه خبرنگاران

ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* نظر:
پربازدیدترین اخبار
پنجره
تازه ها
پرطرفدارترین عناوین